İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501011 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sağlıkla ilgili temel kavramlar ve sağlık tanımları, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, olumlu sağlık davranışı kazanımı ve olumlu yaşam biçimi davranış değişikliği konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Sağlığı geliştirme kavramı ve sağlığı geliştirme ve koruma ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlayarak, öğrencinin olumlu sağlık davranışlarına sahip olmaları ve sağlığın korunması için yapılması gereken uygulamalar konusunda farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Alanındaki süreç, vaka, sorunları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir ve bu doğrultuda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimlerini seçer, uygular. 4
P9 İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ebelik yeterlilikleri doğrultusunda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimleri seçer ve uygular. P.2.7 1
Ö2 Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini bilir. P.9.18 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları
2 Sağlığı geliştirme kavramının tarihsel gelişim süreci Uluslararası Bildirgeler/Sürdürülebilir Sağlık Hedefleri
3 Sağlığın Belirleyicileri ve sağlık sorumluluğu
4 Holistik sağlık yaklaşımı ve yaşam kalitesi
5 Sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller
6 Dünya'da ve Türkiye'de Sağlığı Geliştirme Uygılamaları
7 Okul sağlığını geliştirme programları ve hemşirenin rolleri
8 İş sağlığını geliştirme programları ve hemşirerenin rolleri
9 Kırılgan gruplarda sağlığı geliştirme ve hemşirenin rolleri
10 Beslenme-fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilmesi
11 Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi
12 Tütün kontrolü ve sağlığın geliştirlmesi
13 Akran eğitimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme, Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri, Behice Erci 2019.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 20 120
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 1 2
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam Yük / 30 5,07
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P9
Ö1 Ebelik yeterlilikleri doğrultusunda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimleri seçer ve uygular. 4 -
Ö2 Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini bilir. - 4