Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Etik ilkeler doğrultusunda araştırma süreci adımlarını, araştırma tasarımlarını ve raporlama sürecini içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Araştırma süreci etik ilkelerini bilir. | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | P.12.3 | 1 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | P.12.4 | 1 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | P.12.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilim nedir? Bilimsel araştırma ne için yapılır? |
| 2 | Literatür Okuma, Kütüphaneyi Kullanma ve Veri tabanı |
| 3 | Problemi belirleme, Konu sınırlama, Literatür amacı oluşturma |
| 4 | Araştırma Sorununun Tanımlanması, Denence, hipotez oluşturma |
| 5 | Evren ve örneklem kavramları, örnekleme yöntemleri |
| 6 | Anket Oluşturma, Nicel araştırmalarda bilimsel veri toplama yöntemleri (Gözlem, özbildirime dayalı formlar, yüyüze, maille, telefonla gibi), Anketin Amacı ve Uygulama Alanlarının Belirlenmesi, Anket Sorularının Özellikleri ve Oluşturulması, Cevap Formatının Seçimi, Ölçekler, Anket Girişi ve Talimatları, Online Anket Oluşturma, Anketin Uygulanması, Anket Sorularının Kodlanması ve Verilerin SPSS'e Aktarımı |
| 7 | Veri toplama yöntemleri ve temel özellikleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Veri toplama araçlarının SPSS e aktarılması, Veri toplama araçlarıyla elde edilen verilerin SPSS'e geçilmesi |
| 10 | SPSS üzerinden tanımlayıcı ve ilişki arayıcı araştırmalarda kullanılan istatisitiksel yöntemler ve uygulanması |
| 11 | Tablo Yapma ve bulguların yorumlanması |
| 12 | Etik, Tarihte yapılan etik suçlar, Araştırmalarda yapılan etik hatalar, araştırma etiği, Aydınlatılmış onam, Etik raporu oluşturma, Örnek etik form ile |
| 13 | Araştırma Yöntemlerine Genel Tekrar Bilimsel Bir Çalışma Baştan Sona Nasıl Planlanır Kabaca Bir Giriş (Literatür Tarama Yöntemleri, Baştan Sona Araştırma Tasarımı Başlıkları, Amaç ve Hipotezlerin belirlenmesi, Atıfta Bulunma, Kaynak Yazımı) |
| 14 | Araştırma Protokolünün Hazırlanması, Öğrencilerin Hazırladıkları Araştırma Tasarımlarının Sunumu |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gürsoy, E. (2020). Hemşirelikte Yayın Yazarlığı. 4. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 30 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 126 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | 5 |
| Ö2 | Araştırma süreci etik ilkelerini bilir. | 5 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | 5 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | 5 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | 5 |
