Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500001 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Benlik kavramı, beden imajı, benlik saygısı; kişisel kimlik ve sağlıklı benlik kavramına sahip olmanın önemi; kendini tanıma yöntemleri; kendini tanımanın kişiler arası ilişkilerde ve ebelikte önemi; psikoloji bilimine giriş; algı, gereksinme, içgüdü, dürtü, engellenme, çatışma, duygu; öğrenme, zekâ, bellek, dikkat gelişim görevleri, kurallar, yaşam evrelerine göre gelişim; savunma ve baş etme mekanizmaları; piaget ve bilişsel gelişim kuramı; kohlberg ahlak gelişimi; sigmund freud, psikoseksüel gelişim evreleri; psikodrama; sağlık psikolojisi, konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Psikoloji temel kavramlarının, yaşam evrelerine ve değişik kuramlara göre gelişim süreçleri konusunda gerekli teorik bilginin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel bilimler ve ebelik bilimi ile ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ihtiyaçlarına kültürel açıdan uygun bakım esası için kullanabilir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikoloji ile ilgili kavram ve kuramları bilir. | P.1.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, benlik kavramı, beden imajı, benlik saygısı |
| 2 | Kiişisel kimlik ve sağlıklı benlik kavramına sahip olmanın önemi |
| 3 | Kendini tanıma yöntemleri |
| 4 | Kendini tanımanın kişiler arası ilişkilerde ve ebelikte önemi |
| 5 | Psikoloji bilimine giriş |
| 6 | Algı, gereksinme, içgüdü, dürtü, engellenme, çatışma, duygu |
| 7 | Öğrenme, zekâ, bellek, dikkat |
| 9 | Savunma ve baş etme mekanizmaları |
| 10 | Piaget ve bilişsel gelişim kuramı |
| 11 | Kohlberg ahlak gelişimi |
| 12 | Sigmund Freud, psikoseksüel gelişim evreleri |
| 13 | Psikodrama |
| 14 | Sağlık psikolojisi |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Seçer, İ. (2023). Güncel Bakış Açısıyla Psikolojiye Giriş. Akademisyen Kitabevi. |
| Sanghvi, P. (2020). Piaget's theory of cognitive development: a review. Indian Journal of Mental Health, 7(2), 90-96. | |
| Atıf Demirkaya, A., & Akto, A. (2022). Kohlberg'in ahlak gelişimi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(33), 269-286. | |
| Freud, S. (2020). Sigmund Freud. In Los Pioneros de Psicoanalisis de Ninos (pp. 1-37). Routledge. | |
| Lopuhaa, F. A. (2021). Psikodrama Terapi. OSF Preprints. October, 19. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 80 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Psikoloji ile ilgili kavram ve kuramları bilir. | 3 |
