İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02281073 Sağlıkta İnovasyon 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-126 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Bu ders, sağlıkta inovasyon ve girişimciliğin tanımı, önemi, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri, ve inovasyon, ve girişimcilikle bağlantılı konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Sağlıkta inovasyon ve girişimcilik konusunda farkındalık kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. 3
P10 Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. P.9.17 1,6
Ö2 Ebelik bilimine ilişkin teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. P.10.2 1,6
Ö3 Sağlıkta inovatif ürün geliştirme sürecini bilir. P.10.7 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlıkta değişimin gereği
2 Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi
3 İnovasyon nedir ve neden gereklidir
4 Dünyada ve Türkiye'de İnovasyonun durumu
5 Globelleşme ve inovasyon
6 Kurum kültürü ve inovasyon
7 Kurum kültürü ve inovasyon
8 Ara Sınav
9 Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon
10 İnovasyon liderliği ve türleri
11 İnovasyon süreci
12 Fikir üretme ve patent alma süreci
13 Beynin etkin kullanımı ve bireysel öneri sistemi
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Argüden, Y, (20004). Değişim Yönetimi, 1. Baskı, ARGE: Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10
Ö1 Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. - -
Ö2 Ebelik bilimine ilişkin teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. - 3
Ö3 Sağlıkta inovatif ürün geliştirme sürecini bilir. - -