Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02271069 | Araştırma Makalesi Yazma | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, ebelik son sınıf öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerini geliştirerek kendi alanlarında araştırma makalesi yazmalarını amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, araştırma konusunun belirlenmesinden başlayarak literatür tarama, araştırma soruları oluşturma, uygun yöntem seçimi, veri toplama ve analiz etme gibi araştırma sürecinin temel aşamalarını öğreneceklerdir. Ayrıca, bilimsel etik, örneklem seçimi, veri toplama araçlarının kullanımı ve etik kurul süreçleri gibi uygulamalı konular da ele alınacaktır. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, akademik yazım kurallarına uygun şekilde giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini yazarak APA 7 formatında kaynakça düzenlemeyi öğrenecek; makalelerini yayın sürecine hazırlama becerisi kazandırılmasını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin araştırma makalesi yazma süreçlerini öğrenmeleri, bilimsel yazım kurallarını kavramaları ve kendi alanlarına uygun akademik bir makale yazabilmelerinin sağlaması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. | 5 |
| P12 | Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ebelik bilimine ilişkin konularda bilimsel gelişmelere ilişkin tarama yaparak raporlar. | P.10.1 | 1,6 |
| Ö2 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | P.12.1 | 1,6 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | P.12.3 | 1,6 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | P.12.4 | 1,6 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | P.12.5 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Bilimsel Araştırmanın Temelleri |
| 2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Problem Cümlesi Yazma |
| 3 | Literatür Taraması ve Kaynak Araştırması |
| 4 | Araştırma Türleri ve Yöntem Seçimi |
| 5 | Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri |
| 6 | Veri Toplama Araçları ve Uygulama Süreci |
| 7 | Etik Kurullar ve İzin Süreçleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Giriş ve Amaç Bölümü Yazımı |
| 10 | Yöntem Bölümünün Yazımı |
| 11 | Bulguların Sunumu ve Tablo Oluşturma |
| 12 | Tartışma ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı |
| 13 | Kaynakça Yazımı ve APA 7 Kuralları |
| 14 | Makale Biçimlendirme ve Yayına Hazırlık |
| 15 | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dayra R.A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev. (Gülay Aşkar Altay), Tübitak. |
| Aşkar N. (1995) Bilimsel araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler. 7. basım,Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Ankara. 3. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P12 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Ebelik bilimine ilişkin konularda bilimsel gelişmelere ilişkin tarama yaparak raporlar. | - | - |
| Ö2 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | - | 5 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | - | 5 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | - | 5 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | - | - |
