İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02271068 Afetlerde Ebelik 4 Güz 7 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-0000 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Afet durumunda ebenin rol ve sorumlulukları konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Afet durumunda ebenin yapması gereken rol ve sorumlulukları kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Ebeler topluma; sağlıklı aile yaşamı, planlı gebelikler ve pozitif (olumlu) ebeveynliği desteklemek için bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplum sağlığı uygulamalarını bilir. P.3.10 1
Ö2 Afet yönetimine ilişkin rol ve sorumluluklarını bilir. P.3.15 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Afetle ilgili temel tanımlar
2 Afet türleri ve sınıflandırılması
3 Afetlerde temel korunma prensipleri
4 Dünyada ve ülkemizde afet bilinci
5 Afetlerin sonuçları Türkiye'de afet profili
6 Afet acil durum planı
7 Afette risk yönetimi fonksiyonu
8 Ara sınav
9 Afet sırasında doğru davranış şekilleri
10 Afet yönetim aşamaları ve ebenin rolü
11 Afette tehlike değerlendirme ve ebenin rolü
12 Afette hazırlık, müdahale ve ebenin rolü
13 Afette iyileştirme ve ebenin rolü
14 Afetlerde halk eğitimi ve ebenin rolü
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çömezoğlu, E. (2025). Afet ve kriz durumlarında ebelik hizmetleri. Akademisyen Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Toplum sağlığı uygulamalarını bilir. 4
Ö2 Afet yönetimine ilişkin rol ve sorumluluklarını bilir. 4