Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261058 | Mesleki İngilizce IV | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Mesleki terminolojiye giriş; ebe-bakım alan diyalogları; ebe-sağlık ekibi diyalogları; ingilizce literatür tarama; çeviri yapma; makale okuma; sunum yapma; olgu sunumunu içermektedir.
Dersin Amacı
Uluslararası alanda ebelik alanındaki bilgileri izleyebilmesi, meslektaşları ile iletişim kurabilmesi ve profesyonel kimliği ile topluma örnek olması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.6 | 1,6 |
| Ö2 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.7 | 1,6 |
| Ö3 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | P.11.4 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mesleki terminolojiye giriş |
| 2 | Ebe-bakım alan diyalogları |
| 3 | Ebe-sağlık ekibi diyalogları |
| 4 | İngilizce literatür tarama |
| 5 | İngilizce literatür tarama |
| 6 | Çeviri yapma |
| 7 | Çeviri yapma |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Makale Okuma |
| 10 | Makale Okuma |
| 11 | Sunum Yapma |
| 12 | Sunum Yapma |
| 13 | Olgu Sunumu |
| 14 | Olgu Sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Akar, N. Z., Özkan, Y., Tarhan, Ş. (2005). Language and Communication Skills After Graduation, 1. Baskı, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | 5 |
| Ö2 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 5 |
| Ö3 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 5 |
