İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02261057 Terapotik İlişkilerde Sanatın Kullanımı 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-126 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Kendini ve başkalarını tanımada öykü yazma,resim çizme, çamurdan heykel yapma, beden hareketlerini kontrol etme, dramada rol alma konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere ilişkileri içinde kendini ve diğerlerini daha iyi anlama fırsatı sunmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Etkili iletişim yöntemlerini bilir. P.11.3 1,6
Ö2 Ebelik bakımı sırasında kendini ve başkalarını değerlendirmede terapötik değerlendirme yöntemlerini bilir. P.11.8 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grup dinamiği oluşturma
2 Öykü yazma
3 Öykü yazma yoluyla kendini tanıma
4 Şiir yazma
5 Şiir yazma ile duygu dışa vurumu
6 Resim ve müziğin beraber kullanımı
7 Resim ve müzik yoluyla ikli ilişkilere bakış
8 Ara sınav
9 Masal yoluyla kültürel öğretilere bakış
10 Kültürel öğretilerin yaşamımıza etkileri grup paylaşımı
11 Hastane ortamında ilişkilere drama yoluyla bakma
12 Hastane ortamındaki çatışmalı bir ilişkiye drama aracılığı ile bakma
13 Hastalarla ilişkilerimize drama aracılığı ile bakma
14 Sorun yaşadığımız hasta profiline drama aracılığı ile bakma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çelikbaş, E. Ö. (2020). Art Brut hareketi ve Jean Dubuffet: bir sanat terapisi bağıntısı. Akdeniz Sanat, 14(25), 35-43.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Etkili iletişim yöntemlerini bilir. 4
Ö2 Ebelik bakımı sırasında kendini ve başkalarını değerlendirmede terapötik değerlendirme yöntemlerini bilir. 4