İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02261051 Yas Sürecinde Ebelik Bakımı 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-126 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Kayıp ve yas sürecinde verilmesi gereken ebelik bakımı konusunda farkındalık kazandırmaya ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Yas sürecinde olan kadın ve ailesine etkili bakım sunulması için gerekli ilkelerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Ebeler, kadın sağlığı ve üreme haklarına ilişkin ve gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal protokollere uygun biçimde bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramları ve kadın hayatının evrelerini bilir. P.7.2 1,6
Ö2 Yas sürecini yaşayan bireylere uygulanacak ebelik bakımını bilir. P.7.7 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kayıp ve yas süreci
2 Yas nedir? yasa verilen tepkiler (yasla ilgili fiziksel semptomlar, yasla ilgili bilişsel semptomlar, yasla ilgili davranışsal kavramlar, yasla ilgili duygusal kavramlar)
3 Yas süreci (insanın biyo-fizyolojik yönü, insanın psikolojik yönü, insanın sosyo-kültürel yönü)
4 Worden'in yas görevleri modeli Kaybın gerçekliğini kabul etme acı ve keder yaşamak Kaybedilen kişi olmaksızın yaşama uyum yapma duygusal enerjiyi geri toplamak ve yaşama devam etmek
5 Worden'in yas görevleri modeli kaybın gerçekliğini kabul etme acı ve keder yaşamak kaybedilen kişi olmaksızın yaşama uyum yapma duygusal enerjiyi geri toplamak ve yaşama devam etmek
6 Normal yas sürecindeki bireye yaklaşım
7 Komplikasyonlu yas
8 Ara sınav
9 Ölüm kavramı, ölümün anlamı, ölüm korkusu
10 Ölüm kavramı, ölümün anlamı, ölüm korkusu
11 Gelişim dönemlerine göre ölüm algısı
12 Gelişim dönemlerine göre ölüm algısı
13 Ebelik yaklaşımı
14 Ebelik yaklaşımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bildik, T. (2013). Ölüm, kayıp, yas ve patolojik yas. Ege Tıp Dergisi, 52(4), 223-229.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7
Ö1 Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramları ve kadın hayatının evrelerini bilir. 5
Ö2 Yas sürecini yaşayan bireylere uygulanacak ebelik bakımını bilir. 5