Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02260019 | Ebelikte Yönetim ve Liderlik | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Aslıhan TURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Arş.Gör. Aslıhan TURAN | B-126 | [email protected] | 7416 | Salı |
Dersin İçeriği
Yönetimle ilgili temel kavramlar (etik/profesyonel konular, yönetim modelleri, yöneticisi rol ve sorumlulukları, ebelik hizmetleri yönetim süreci, sağlık sektöründeki yasal düzenlemeler, ebelik hizmetlerinde iletişim, ebelikte liderlik, güç, otorite ve ebelik hizmetlerinde yönetim düzeyleri konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelikte yönetim ve liderlik kavramlarını ve uygulamalarını öğrenerek, ebelik mesleğinin mevzuatlar çerçevesinde diğer meslek grupları ile etkileşim içinde, örgütsel faaliyetleri yürütmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Mesleki etik bilinciyle yasal hak ve sorumluluklarını bilir, uygular. | 4 |
| P9 | İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlıkta yönetime ilişkin kavramları bilir. | P.8.4 | 1,6 |
| Ö2 | Ebelik mezvuatını bilir. | P.8.11 | 1 |
| Ö3 | Mevzuat doğrultusunda yasal hak ve sorumluluklarını bilir. | P.8.12 | 1 |
| Ö4 | Lider olma özellikleri ve sorumluluklarını bilir. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dönemlik ders yürütme planının sunumu, yönetim kavramı |
| 2 | Yönetim süreci ve ebelik hizmetlerinin yönetimi |
| 3 | Sağlık sistemi, sağlık politikaları ve sağlık mevzuatları |
| 4 | Ebelikle ilgili yasal düzenlemeler |
| 5 | İletişim yönetimi ve çatışma tönetimi |
| 6 | Değişim yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi |
| 7 | Yönetsel etik |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Liderlik ile ilgili kavramlar |
| 10 | Liderlik ve yöneticilik arasındaki farklar |
| 11 | Liderlik teorileri ve tipleri |
| 12 | Liderlikte problem çözme ve karar verme |
| 13 | Sağlık hizmetlerinde ve ebelikte liderlik |
| 14 | Kariyer gelişimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yücel, U., Kurt, A., & Moralılar Cansever, S. (2018). Ebelikte Yönetim ve Liderlik. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 93-100. |
| Can, R., Erenoğlu, R., Tambağ, H., & Çevik, S. A. (2022). Ebelik Öğrencilerinin Liderlik Yönelimleri/Leadership Tendencies of Midwifery Students. Sağlık Akademisi Kastamonu, 7(3), 441-454. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 66 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Sağlıkta yönetime ilişkin kavramları bilir. | 4 | - |
| Ö2 | Ebelik mezvuatını bilir. | 4 | - |
| Ö3 | Mevzuat doğrultusunda yasal hak ve sorumluluklarını bilir. | 4 | - |
| Ö4 | Lider olma özellikleri ve sorumluluklarını bilir. | - | 4 |
