Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251049 | Doğuma Hazırlık Sınıfı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ | B-128 | [email protected] | 7416 |
Dersin İçeriği
Doğuma hazırlık yöntemleri, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yapılması gereken uygulamaları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında doğuma hazırlık felsefe ve tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Ebeler topluma; sağlıklı aile yaşamı, planlı gebelikler ve pozitif (olumlu) ebeveynliği desteklemek için bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 3 |
| P4 | Gebelik süresince sağlığı maksimum düzeyde tutmak için risklerin erken tespiti, saptanan komplikasyonların sevki ya da tedavisini kapsayan bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Doğuma hazırlık eğitim programı hazırlamayı bilir. | P.3.19 | 1,6 |
| Ö2 | Gebelik, doğum ve lohusalık sürecine ilişkin ebeveynlerin hazırlığa yönelik bilgi ve uygulamaları bilir. | P.3.20 | 1,6 |
| Ö3 | Gebelik sürecini, gebe ve fetüs fizyolojisini bilir. | P.3.21 | 1,6 |
| Ö4 | Antenatal dönemde yapılacak egzersizleri bilir. | P.4.11 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dönemlik ders yürütme planının sunumu; doğuma hazırlık eğitimi |
| 2 | Doğuma hazırlık eğitiminde en sık kullanılan yöntem ve felsefeler |
| 3 | Doğuma hazırlık sınıfları ile ilgili mevzuat |
| 4 | Doğuma hazırlık sınıfı eğitimlerinde interaktif eğitim yöntem ve teknikleri |
| 5 | Doğuma hazırlık eğitimlerinde kullanılacak eğitim araç ve materyalleri |
| 6 | Danışmanlık becerilerinin güçlendirilmesi; Danışmanlık programı oluşturma |
| 7 | Gebelik ve doğum fizyolojisi, doğal doğum eylemi ve doğum algısı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Yaratıcı drama; gevşeme; müzik terapi |
| 10 | Akupresür; masaj; akupunktur; refleksoloji |
| 11 | Hidroterapi; aromaterapi; pilates |
| 12 | Doğum pozisyonları ve ıkınma; Doğumun akışını engelleyen uygulamalar |
| 13 | Doğum ortamının doğum fizyolojisine uygun düzenlenmesi, mahremiyet ve holistik bakım |
| 14 | Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gaskin, I. M. (2015). İna May'ın Doğuma Hazırlık Rehberi [Ina May's guide to childbirth](Zeynep Birinci Güler & Özge Altınkaya Erkök, trans.). Istanbul: Sinek Sekiz. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 40 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Doğuma hazırlık eğitim programı hazırlamayı bilir. | - | - |
| Ö2 | Gebelik, doğum ve lohusalık sürecine ilişkin ebeveynlerin hazırlığa yönelik bilgi ve uygulamaları bilir. | 3 | - |
| Ö3 | Gebelik sürecini, gebe ve fetüs fizyolojisini bilir. | 3 | - |
| Ö4 | Antenatal dönemde yapılacak egzersizleri bilir. | - | - |
