İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02251048 Akademik Okuma ve Yazma Becerileri 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-126 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Öğrencilerin bilimsel metinleri anlama, eleştirel düşünme ve akademik kurallara uygun yazma yetilerini geliştirmelerine yönelik konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelik bilimine özgü bilimsel yayınları eleştirel yorumlama ve raporlama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. 5
P12 Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. P.10.4 1,6
Ö2 Araştırma tasarımlarını bilir. P.12.3 1,6
Ö3 Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. P.12.4 1,6
Ö4 Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. P.12.5 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yazarlık ve yazmaya hazırlık süreci
2 Akademik yazarlık
3 Literatür tarama ve inceleme
4 Yazma süreci, kaynak gösterme
5 Eleştirel düşünme ve okuma
6 Araştırma kritiğinde kullanılan rapor tipleri
7 Araştırma raporunun bölümlerine göre makale kritiği
8 Ara sınav
9 Derleme ve kanıta dayalı uygulama makalesi yazma
10 Araştırma makalesi yazma
11 Etik ilkeler, intihal
12 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
13 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
14 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gürsoy, E. (2020). Hemşirelikte Yayın Yazarlığı, 4. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P12
Ö1 Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. - -
Ö2 Araştırma tasarımlarını bilir. - 5
Ö3 Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. - 5
Ö4 Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. - -