Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251048 | Akademik Okuma ve Yazma Becerileri | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ | B-126 | [email protected] | 7416 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin bilimsel metinleri anlama, eleştirel düşünme ve akademik kurallara uygun yazma yetilerini geliştirmelerine yönelik konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelik bilimine özgü bilimsel yayınları eleştirel yorumlama ve raporlama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. | 5 |
| P12 | Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. | P.10.4 | 1,6 |
| Ö2 | Araştırma tasarımlarını bilir. | P.12.3 | 1,6 |
| Ö3 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | P.12.4 | 1,6 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | P.12.5 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yazarlık ve yazmaya hazırlık süreci |
| 2 | Akademik yazarlık |
| 3 | Literatür tarama ve inceleme |
| 4 | Yazma süreci, kaynak gösterme |
| 5 | Eleştirel düşünme ve okuma |
| 6 | Araştırma kritiğinde kullanılan rapor tipleri |
| 7 | Araştırma raporunun bölümlerine göre makale kritiği |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Derleme ve kanıta dayalı uygulama makalesi yazma |
| 10 | Araştırma makalesi yazma |
| 11 | Etik ilkeler, intihal |
| 12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması |
| 13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması |
| 14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gürsoy, E. (2020). Hemşirelikte Yayın Yazarlığı, 4. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P12 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. | - | - |
| Ö2 | Araştırma tasarımlarını bilir. | - | 5 |
| Ö3 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | - | 5 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | - | - |
