Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251044 | Sağlıklı Çocuk İzlem | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Funda GÜRBÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Funda GÜRBÜZ | B-Z16 | [email protected] | 7522 | Pazartesi 09:00 |
Dersin İçeriği
Çocuk sağlığının izlemi, amacı, basamakları, tarama uygulamaları süreçlerini içermektedir.
Dersin Amacı
Çocuk sağlığı ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanmak, sağlıklı çocuğun izlemi ve tarama uygulamalarının öğrenilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Alanındaki süreç, vaka, sorunları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir ve bu doğrultuda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimlerini seçer, uygular. | 3 |
| P3 | Ebeler topluma; sağlıklı aile yaşamı, planlı gebelikler ve pozitif (olumlu) ebeveynliği desteklemek için bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ebelikte temel becerileri uygular. | P.2.3 | 1 |
| Ö2 | Sistemlere ilişkin fizik muayene işlem basamaklarını bilir. | P.2.8 | 1 |
| Ö3 | Sağlıklı çocuk izlem basamaklarını bilir. | P.3.17 | 1,6 |
| Ö4 | Yaş dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilir. | P.3.22 | 1 |
| Ö5 | Dönemlere göre büyüme gelişme özelliklerini açıklayabilir. | P.3.23 | 1 |
| Ö6 | Büyüme ve gelişme sürecini etkileyen faktörleri açıklayabilir. | P.3.24 | 1 |
| Ö7 | Dönemlere göre sağlıklı çocuk izlem kriterlerini açıklayabilir. | P.3.25 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | 0-1 yaş büyüme ve gelişme |
| 2 | 1-3 yaş büyüme ve gelişme |
| 3 | 3-6 yaş büyüme ve gelişme |
| 4 | Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi |
| 5 | Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler |
| 6 | Yüksek riskli yenidoğan |
| 7 | Hafta doğum sonrası ilk hafta |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Sağlıklı çocuk izlemi 15-41 gün |
| 10 | Sağlıklı çocuk izlemi 3-4 ay |
| 11 | Sağlıklı çocuk izlemi 6-9-12 ay |
| 12 | Sağlıklı çocuk izlemi 13-36 ay |
| 13 | Sağlıklı çocuk izlemi 4-6 yaş |
| 14 | Sağlıklı çocuk izlemi 7-9 yaş |
| 15 | Sağlıklı çocuk izlemi 10-21 yaş |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gökçay, G., Beyazova, U. (2020). İlk Beş Yaşta Çocuk Sağlığı İzlemi, Nobel Tıp Kitabevi: Ankara. |
| Vitrinel, A., & Erdağ, G. Ç. (2008). Sağlam çocuk izlemi. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 11(3), 101-106. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Ebelikte temel becerileri uygular. | 3 | - |
| Ö2 | Sistemlere ilişkin fizik muayene işlem basamaklarını bilir. | 3 | - |
| Ö3 | Sağlıklı çocuk izlem basamaklarını bilir. | - | 3 |
| Ö4 | Yaş dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilir. | - | 3 |
| Ö5 | Dönemlere göre büyüme gelişme özelliklerini açıklayabilir. | - | 3 |
| Ö6 | Büyüme ve gelişme sürecini etkileyen faktörleri açıklayabilir. | - | 3 |
| Ö7 | Dönemlere göre sağlıklı çocuk izlem kriterlerini açıklayabilir. | - | 3 |
