Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02241040 | Sosyal Sorumluluk Çalışması | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Büşra DURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Büşra DURAN | B-128 | [email protected] | 7921 | Çarşamba |
Dersin İçeriği
Toplumsal sorumluluk bilinci kazandırmaya yönelik konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yapılacak etkinliklerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerileri geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Ebeler, kadın sağlığı ve üreme haklarına ilişkin ve gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal protokollere uygun biçimde bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 5 |
| P13 | Ulusal ve uluslararası düzeyde ebelik mesleğinin tarihsel gelişimi, tanımı, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Dezavantajlı gruplara yönelik üreme sağlığı problemleri konusunda gerekli bilgi ve uygulamaları bilir. | P.7.10 | 6 |
| Ö2 | Topluma yarar sağlayacak projelere ilişkin bilgi ve yöntemleri bilir. | P.13.6 | 1,3 |
| Ö3 | Topluma yarar sağlayacak proje geliştirir ve uygular. | P.13.7 | 3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması |
| 2 | Topluma hizmet uygulamalarının dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı |
| 3 | Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların incelenmesi |
| 4 | Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı |
| 5 | Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı |
| 6 | Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı |
| 7 | Özgün proje etkinlik öneri formu |
| 8 | Arasınav |
| 9 | Seçki dosyası hazırlama formu |
| 10 | Seçki dosyası değerlendirme formu |
| 11 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi I. hafta |
| 12 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi II. hafta |
| 13 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi III. hafta |
| 14 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi VI. hafta |
| 15 | Topluma hizmet uygulamalarının değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aykırı, K. (2020). Topluma hizmet uygulamaları rehberi. Eğiten Kitap, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Dezavantajlı gruplara yönelik üreme sağlığı problemleri konusunda gerekli bilgi ve uygulamaları bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Topluma yarar sağlayacak projelere ilişkin bilgi ve yöntemleri bilir. | - | 5 |
| Ö3 | Topluma yarar sağlayacak proje geliştirir ve uygular. | - | 5 |
