Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02241039 | Laboratuvar Sonuçları Yorumlama | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Mikrobiyoloji ve biyokimya laboratuvarında çalışılan testler ve prensipleri, test sonuçlarını etkileyen preanalitik, analitik, postanalitik faktörler, hastalık-test ilişkisi, referans değerler ve test sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin, mikrobiyoloji ve biyokimya laboratuvarında çalışılan testler ve prensipleri, test sonuçlarını etkileyen preanalitik, analitik, postanalitik faktörler, hastalık-test ilişkisi, referans değerler ve test sonuçlarının yorumlanması hakkında bilgi sahibi olması, tüm bu bilgileri etkin bir şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel bilimler ve ebelik bilimi ile ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ihtiyaçlarına kültürel açıdan uygun bakım esası için kullanabilir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Laboratuvar sonuçları ile ilgili parametreleri bilir. | P.1.19 | 1 |
| Ö2 | Laboratuvar sonuçlarını yorumlamayı bilir. | P.1.20 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Laboratuvar test sonuçlarını etkileyen faktörler: |
| 2 | Laboratuvar test sonuçlarını etkileyen faktörler: |
| 3 | Hemogram, TİT, sedimantasyon, ASO, CRP, RF, CA markerları |
| 4 | Açlık kan şekeri, tokluk kan şekeri, hba1c, kolesterol, trigliserid, demir, total demir bağlama, ferritin |
| 5 | Kardiyak parametreler, troid fonksiyon testleri, karaciğer fonksiyon testleri (KCFT) |
| 6 | Koagülasyon testleri (kanama zamanı, PT, APTT, INR), böbrek fonksiyon testleri, elektrolitler, kan gazı |
| 7 | ELIZA testleri ve TORCH paneli |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Erkek ve kadın genital sistem hormonları |
| 10 | Gaitada parazitolojik inceleme, rota-adenovirus, e.histolytica antijen testleri |
| 11 | En sık istem yapılan serolojik testler, mikroeliza testleri ve immun floresan testler |
| 12 | Bakteri kültürü, moleküler testler |
| 13 | İmmunoloji laboratuvarı, kan bankası |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Turhan, B. (2010). Kanıta dayalı tıp laboratuvar testleri ve preanalitik değişkenler. Konuralp Medical Journal, 2(3), 29-33. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Laboratuvar sonuçları ile ilgili parametreleri bilir. | 2 |
| Ö2 | Laboratuvar sonuçlarını yorumlamayı bilir. | 2 |
