Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02241037 | Eleştirel Düşünme | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ | B-126 | [email protected] | 7416 |
Dersin İçeriği
Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi; problem çözme süreci; ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme; eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri; yaratıcı düşünme; yansıtıcı düşünme; eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce; eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı; üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme; medya ve eleştirel düşünme; münazara, münazara, konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerinin, eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar verme sürecinde eleştirel düşünmeyi kullanabilmeyi öğretme amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. | 3 |
| P10 | Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. | P.9.17 | 6 |
| Ö2 | Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. | P.10.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı |
| 2 | Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi |
| 3 | Problem çözme süreci |
| 4 | Ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme |
| 5 | Eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri |
| 6 | Yaratıcı düşünme |
| 7 | Yansıtıcı düşünme |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce |
| 10 | Eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı |
| 11 | Üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme |
| 12 | Medya ve eleştirel düşünme |
| 13 | Münazara |
| 14 | Münazara |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dilidüzgün, Ş. (2017). Eleştirel düşünme standartlarını temel alan okuma-anlama etkinliklerinin eleştirel okuma becerisine etkisi. Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları, 121-135. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. | - | - |
| Ö2 | Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. | - | - |
