İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02241037 Eleştirel Düşünme 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ B-126 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi; problem çözme süreci; ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme; eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri; yaratıcı düşünme; yansıtıcı düşünme; eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce; eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı; üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme; medya ve eleştirel düşünme; münazara, münazara, konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerinin, eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar verme sürecinde eleştirel düşünmeyi kullanabilmeyi öğretme amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. 3
P10 Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. P.9.17 6
Ö2 Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. P.10.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin tanıtımı
2 Eleştirel düşünme süreci ve öğretimi
3 Problem çözme süreci
4 Ebelikte eleştirel düşünme ve problem çözme
5 Eleştirel düşünmeyi ölçme araçları ve çalışma örnekleri
6 Yaratıcı düşünme
7 Yansıtıcı düşünme
8 Ara Sınav
9 Eleştirel düşünme ve bilimsel düşünce
10 Eleştirel düşünme ve bilgi okur yazarlığı
11 Üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme
12 Medya ve eleştirel düşünme
13 Münazara
14 Münazara
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dilidüzgün, Ş. (2017). Eleştirel düşünme standartlarını temel alan okuma-anlama etkinliklerinin eleştirel okuma becerisine etkisi. Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları, 121-135.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 24 24
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 142
Toplam Yük / 30 4,73
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10
Ö1 Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. - -
Ö2 Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerileriierini geliştirme konusunda farkındalık kazanır. - -