İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02231032 Ebelik Bakımı Planlama ve Danışmanlık 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunuş yolu ile öğretim
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Büşra DURAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu derste, ebelik bakım planının tanımı, önemi ve temel ilkeleri ele alınarak öğrencilerin bakım sürecini etkin biçimde kullanmaları amaçlanır. Ebelik bakım süreci kapsamında değerlendirme, tanılama, planlama, uygulama ve değerlendirme basamakları ayrıntılı şekilde işlenir. Kadının yaşam döngüsüne uygun olarak adölesan, gebe, lohusa ve menopoz dönemlerinde verilecek bakım planları örneklerle açıklanır. Riskli gebeliklerde ve yenidoğan döneminde bakım planlaması yapılmasına yönelik bilgiler sunulur. Danışmanlık kavramı, ebelikteki rolü ve sağlık danışmanlığının temel ilkeleri tartışılır. Etkili iletişim teknikleri, bireye özgü danışmanlık becerileri ve sağlık eğitimi planlaması üzerinde durulur. Aile planlaması, cinsel sağlık, adölesan ve özel gruplara yönelik danışmanlık hizmetleri detaylandırılır. Kültürel duyarlılık ve etik yaklaşımlar çerçevesinde danışmanlık hizmetlerinin planlanması ve uygulanması desteklenir. Ders kapsamında olgu örnekleri üzerinden bakım planı oluşturma ve danışmanlık senaryoları hazırlama çalışmalarıyla uygulamalı becerilere ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin ebelik bakımı planlama konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve danışmanlık becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Alanındaki süreç, vaka, sorunları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir ve bu doğrultuda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimlerini seçer, uygular. 3
P9 İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ebelik bakım felsefesini bilir. P.2.1 1
Ö2 Ebelik bakım planı yapar. P.2.4 7
Ö3 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. P.9.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ebelik Bakımının Kapsamı, Yararları ve Önemi
2 Ebelik Bakımına Giriş
3 Ebelik Süreci-I: Tanılama
4 Ebelik Süreci-II: Ebelik Tanısı
5 Ebelik Süreci-III: Planlama
6 Ebelik Süreci-IV: Uygulama
7 Ebelik Süreci-V: Değerlendirme
8 Ara sınav
9 Bakım Planının Parçalarını Bir Araya Getirme
10 Örnek Ebelik Bakım Planı Oluşturma - 1
11 Örnek Ebelik Bakımı Oluşturma - 2
12 Ebelerin Danışmanlık Rolü: Eğitim Planlama ve Raporlama
13 Olgu Sunumu Hazırlama
14 Klinik Rapor Hazırlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Karataş, H. (2012). Sağlık danışmanlığı ve hemşirelik. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 20(2), 97–102.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 28 56
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 136
Toplam Yük / 30 4,53
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P9
Ö1 Ebelik bakım felsefesini bilir. 3 -
Ö2 Ebelik bakım planı yapar. 3 -
Ö3 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. - 4