Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02231030 | Mesleki İngilizce I | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İsmail PİŞER | K-Z02 | [email protected] | 7820 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin alanlarında dili etkin bir şekilde kullanabilmelerine yönelik kelime ve dilbilgisi kurallarını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin mesleki düzeyde kelime dağarcığını artırma, mesleğini icra ederken ihtiyaç duyduğunda İngilizceyi kullanabilmesini sağlama, mesleki jargonda oluşturulmuş İngilizce okuma ve dinleme metinlerini anlayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.6 | 1 |
| Ö2 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.7 | 1 |
| Ö3 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | P.11.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin hedef/kazanımlarından bahsetme. |
| 2 | 1A) Dinleme & Konuşma: Nasıl ders çalışırsın? Bir sunumdaki anahtar bilgiyi anlama ve notlar çıkarma. Gramer: Geniş zaman. (Sayfa: 9-10-11) ÖDEV: Kendini tanıtma üzerine 2'şer dakikalık bir sunum ödevi verilecek. |
| 3 | Sunumların dinlenmesi. 1B) Okuma: Metin türlerini ve konularını tespit etme. "Learning new skills"adlı metni okuyup sorularını yanıtlama ve notlar çıkarma. (Sayfa 12-13) ÖDEV: Sayfa 14'deki TASK 4, ödev olarak verilecek. |
| 4 | Ödev kontrol. 2A) Dinleme & Konuşma: Akademik websiteleri değerlendirme ve tasarımlarını anlama. Video: Bir öğrenci sunumu izlenecek ve notlar alınacak. Sunum dili nasıl olmalı? Sıralama sözcükleri (Firstly, secondly…) (Sayfa 23-24-25) ÖDEV: 3'er dakikalık Powerpoint'li sunum ödevi verilecek. (Bkz: TASK 5) |
| 5 | Sunumlar yapılacak ve değerlendirilecek. ÖDEV: 2D) Vocabulary kısmı ödev verilecek. |
| 6 | Ödev kontrol. 2C) Yazma: Betimleme nasıl yapılır? Akademik dil: Sıfat içeren isim tamlamaları. Sıfatları sıralamak. Sınıfla birlikte bir betimleme paragrafı yazılacak. (Sayfa 30-31) ÖDEV: Öğrenciler, bir şirket ya da organizasyon seçip onu betimleyecekler. (Bkz: TASK 3) (En az 100 kelime) |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Ödevlere feedback verilecek. 2C) Yazma: Bir betimleme paragrafını analiz etme. Akademik dil: In addition, also, so, or, and, but. Bu bağlaçlar kullanılarak sınıfla birlikte bir betimleme paragrafı yazılacak. (Yine bir şirket ya da organizasyonla ilgili.) Vize hakkında bilgi verilecek. (Sayfa 32-33) |
| 9 | 3A) Dinleme & Konuşma: Olimpiyat oyunları hakkında konuşma. VİDEO: Bu hususta bir ders videosu izlenecek ve notlar alınacak. Gramer: Comparative ve Superlative. (Sayfa 37-38-39) ÖDEV: 3'er dakikalık sunum ödevi verilecek. Türkiye'den bir şehir tanıtacaklar. (Bkz: Task 5) |
| 10 | Sunumlar yapılacak ve değerlendirilecek. ÖDEV: 3D) Vocabulary kısmı ödev verilecek. |
| 11 | Ödev kontrol. 4A) Dinleme & Konuşma: İstatistik tabloları üzerine çalışma. VİDEO: Küresel kakao üretimi ile ilgili bir öğrenci sunumu izleme. Akademik dil: Sayıları tam veya yaklaşık olarak söylemek. (Sayfa 51-52-53) |
| 12 | 5C) Yazma: Tanımlamalar ve tarifler yapma. Akademik dil: a new word / idea + be + noun phrase. Sınıfla birlikte tanımlayıcı/tarif edici bir paragraf yazılacak. (Sayfa 72-73) ÖDEV: Öğrenciler bir paragrafta cep telefonlarını ya da bilgisayarlarını anlatacaklar. (Bkz: Sayfa 75 - TASK 3) (En az 100 kelime) İşlevlerinden vs. bahsedecekler. Betimleyici cümleler de ekleyebilirler. |
| 13 | Ödevlere geri bildirim verilecek. 5A) Dinleme & Konuşma. Biomimetics bilimiyle ilgili bir ders izlenecek ve notlar alınacak. Akademik dil: Tanımlar, açıklamalar, örnekler. Anthropomorphism ile ilgili metin okuma ve notlar çıkartma. (Sayfa 65-66-67) YAZMA ÖDEVİ: Öğrenciler (yurttaki veya evdeki) odalarını tarif etsinler, tanımlayıcı ya da betimleyici cümleler kursunlar. (En az 100 kelime) |
| 14 | Ödevlere geri bildirim verilecek. Genel tekrar yapılacak. Tercihen 5D) Vocabulary kısmı işlenebilir. Final sınavından bahsedilecek. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Oxford EAP: A course in English for Academic Purposes |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 32 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 136 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | 3 |
| Ö2 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 3 |
| Ö3 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 3 |
