Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02231030 | Mesleki İngilizce I | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin alanlarında dili etkin bir şekilde kullanabilmelerine yönelik kelime ve dilbilgisi kurallarını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin mesleki düzeyde kelime dağarcığını artırma, mesleğini icra ederken ihtiyaç duyduğunda İngilizceyi kullanabilmesini sağlama, mesleki jargonda oluşturulmuş İngilizce okuma ve dinleme metinlerini anlayabilmelerini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.8 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | The body and movement eklemler ve uzuvlar |
2 | The body and movement hedef belirleme ve hastayı teşvik etme ,hastanın hareketlerini değerlendirme, karşılaştırma sıfatları ve hastanın neler yapabildiğini/yapamadığını can/cannot ile verilmesi. |
3 | Medication, tedavi yöntemlerinin ve tedavinin nasıl yapılması gerektiğinin açıklanması, edatların verilmesi: into the ear, by mouth , on the skin etc. tedavi yöntemleri ile ilgili kelimeler:capsule,drops,injection etc. |
4 | Medication, doz hesaplama ve tedavinin sıklığını belirleme, reçete okuma, sıklık zarflarının verilmesi, aritmetik semboller ve tıbbi terimlerin kısaltmalarının verilmesi. |
5 | Medication, hastaya tedavinin yapılmasında yardımcı olma ve ortaya çıkabilecek yan etkilerinden bahsetme, hasta ile mesaj aracılığıyla iletişim kurma, may,will, might modal fillerinin verilmesi, yaygın olarak kullanılan yan etki terimleri :dizziness,diarrhoea etc. |
6 | Tekrar haftası |
7 | Ara sınav |
8 | The hospital team, hastaya hangi işlemi neden yaptığını açıklama, hastaya belirgin talimatlar verme ,hastayı iş birliği yapmak için teşvik etme, the future: be going to ve will konularının verilmesi, hastayı taşımak için kullanılan gereçler ile ilgili kelimelerin verilmesi. |
9 | The hospital team, telefonda takım üyeleri ile konuşma ,gerekli malzemeleri kontrol edilmesi, be fiilinin geçmiş zaman formunun verilmesi, any ve enough kullanımının anlatılması, tıbbi malzemelerle ilgili kelimelerin verilmesi. |
10 | The hospital team, hastane güvenliği hakkında konuşma, geçmiş zaman konusunun düzenli fiiller ile kullanımı ve always/never+if clause yapısı ile zorunluluğun ifade edilmesi. |
11 | Recovering and assessing the elderly, tedaviden sonra hastayı tedavi etme ve yapılan müdahaleleri anlatma .Geçmiş zaman konusunun düzensiz fiiller ile kullanımının verilmesi. |
12 | Recovery and assessing the elderly, ileri yaş hakkında konuşma, yaşlı hastaların bakımını değerlendirme, tavsiyede bulunma ve öneri sunma . |
13 | Genel tekrar |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Özdağ, N. (2006). Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Personeli için Mesleki İngilizce. 1. Baskı. Kök Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 2 | 30 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Mesleki bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 3 |