Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02231026 | Elektronik Fetal Monitorizasyon | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAY | B-234 | [email protected] | 7767 |
Dersin İçeriği
Temel hız, fetal taşikardi, fetal bradikardi, periyodik değişimler, hızlanma; yavaşlama, erken yavaşlama, geç yavaşlama, değişken yavaşlama; hipertonik kontraksiyonlar; hiperaktif eylem, hipoaktif eylem, tetanik kontraksiyonlar; nst işlemi; nst'nin yorumlanması; olgu sunumları ve tartışma ve değerlendirme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Fetüsün nst değerlendirme, yorumlama ve riskli durumların belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Gebelik süresince sağlığı maksimum düzeyde tutmak için risklerin erken tespiti, saptanan komplikasyonların sevki ya da tedavisini kapsayan bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | EFM ile ilgili teknik konuları bilir. | P.4.8 | 1 |
| Ö2 | EFM değerlendirmesini bilir. | P.4.9 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fetal monitörizasyon, terimler |
| 2 | İntrapartum EFM'de sağlık profesyonellerinin sorumlulukları |
| 3 | EFM çeşitleri |
| 4 | Maternal ve fetal fizyoloji |
| 5 | Elektronik fetal izlemde teknik donanım |
| 6 | Fetal kalp örüntülerinin yorumlanmasında kullanılan temel kavramlar ve tanımlar Periyodik değişiklikler |
| 7 | Fetal kalp örüntülerinin yorumlanmasında kullanılan temel kavramlar ve tanımlar periyodik değişiklikler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Antepartum fetal iyilik halinin değerlendirilmesi |
| 10 | Antenatal elektronik fetal izlem vaka örnekleri |
| 11 | Doğum eyleminde elektronik fetal izlem ve klinik girişimler |
| 12 | Doğum eyleminde elektronik fetal izlem vaka örnekleri |
| 13 | Elektronik fetal izlem eğitiminin ebe ve hemşirelerin bilgi ve yorumlama becerilerine etkisi |
| 14 | EFM vaka örnekleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Has, R. (2015). Fetal kalp hızı monitorizasyonu, Nobel Tıp Kitabevi. Ankara. |
| Karahan, N. & Hüseyinoğlu, S. (2021). Vakalarla elektronik fetal izlem, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara | |
| Tokat, A. M., Okumuş, H., & Demir, N. (2013). Gebelikte ve doğum eyleminde elektronik fetal izlem. Edit: Tokat, MA, Ankara: Deomed. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 |
|---|---|---|
| Ö1 | EFM ile ilgili teknik konuları bilir. | 5 |
| Ö2 | EFM değerlendirmesini bilir. | 5 |
