İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02230008 Ebelikte Eğitim ve Danışmanlık Becerileri 2 Güz 3 2+0+2 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunu Beyin Fırtınası Görüş Geliştirme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Büşra DURAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Büşra DURAN B-128 [email protected] 7921
Dersin İçeriği
Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın önemi, sağlık ve eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitim türleri, eğitim materyalleri, eğitimin ilkeleri ve amacı, yetişkin eğitimi konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin sağlık alanında danışmanlık rollerini ve eğitim becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. 5
P10 Ebelik uygulamaları için gerekli olan bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ebelikte eğitim ilkelerini bilir. P.9.3 1
Ö2 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. P.9.4 1
Ö3 Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. P.10.8 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın temel ilkeleri
2 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi)
3 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi)
4 Sağlık eğitim ve danışmanlık becerileri (insan-insana ilişki, insan-insana ilişkinin evreleri, etkin dinleme, saygı/kabul tutumları)
5 Ebelikte klinik ve beceri eğitimi (yeterliliğe dayalı eğitim)
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenenle ilgili faktörler)
7 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenme yöntemi ve malzemesi ile ilgili faktörler)
8 Ara Sınav
9 Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler
10 Etkili sunum teknikleri
11 Uygun öğrenme ortamı için yapılması gereken hazırlıklar
12 Yetişkin ve çocukta sağlık eğitimi (özel noktalar)
13 Terapötik beceriler
14 Küme tartışması modeli, seminer, konferans, beyin fırtınası, sempozyum, münazara, rol oynama, demonstrasyon
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Oran, N. T., & Kurul, Ş. (2019). Ebelik öğrencilerinin empatik eğilim ve empatik beceri düzeyleri. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(1), 42-50.
Koç, Ş. Ö. (2020). The relationship between midwifery students' emotional intelligence levels and communication skills. Life Sciences, 15(2), 1-8.
Paul, M., O'hara, L., Tah, P., Street, C., Maras, A., Ouakil, D. P., ... & McNicholas, F. (2018). Çocuk ve yetişkin odaklı sağlık hizmetleri arasında geçiş bakımının etik yönlerine ilişkin literatürün sistematik bir incelemesi. BMC Tıp Etiği, 19, 1-11.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama 1 30 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 82
Toplam Yük / 30 2,73
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10
Ö1 Ebelikte eğitim ilkelerini bilir. 5 -
Ö2 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. 5 -
Ö3 Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. - 5