İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02220006 Ebelikte Etkili İletişim Yöntemleri 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kendini tanıma, özgüven ve benlik imaji; iletişimin tanımı, amacı, öğeleri, çeşitleri; iletişimde temel kavramlar; iletişimi etkileyen değişkenler, iletişim modları; terapötik iletişim ve nonterapötik iletişim; iletişim kurmayı kolaylaştıran yaklaşımlar; atılgan, pasif, saldırgan ve manüplatif davranış türlerine sahip kişiler ve kişilerarası ilişkileri ve çalışma yaşamında iletişim empati ve çatışma; toplumsal krizlerde iletişim; çocuklarda iletişim; cinsel iletişim; yaş dönemlerine özgü (puberte, üreme, menopoz, yaşlılıkta) iletişim; gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçteki kadın ve aile içi krizlerde iletişim; kayıp ve yas durumlarında kadın ve aile ile iletişim; jinekolojik veya kanserli hasta ve ailesi ile iletişim; obstetrik acil durumlarda İletişim konularını içermektedir.
Dersin Amacı
İletişimin temel kavramlarını ve önemini kavratarak, öğrencilerin sosyal ve mesleki yaşamlarında etkili iletişim becerilerini geliştirmek ve günlük yaşamlarında aktif olarak kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Etkili iletişim yöntemlerini bilir. P.11.3 1,3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin amacı, içeriğinin anlatılması, öğrenci gruplarının oluşturulması
2 İnsan-insana ilişki ve evreleri, bireyin bakım gereksinimlerinin karşılanması süreci
3 Dil-kültür ve iletişim, iletişim sınıflamaları, iletişimi etkileyen durumlar, geribildirim ve ben dili, iletişim kazaları
4 Atılgan, pasif, saldırgan ve manüplatif davranış türlerine sahip kişiler ve kişilerarası ilişkiler ve kendini tanıma, çalışma yaşamında iletişim empati ve çatışma
5 İletişim modları (sözcüklerin anlamı, özel anlamlar, sözsüz mesajlar, anlamların sözlü paylaşılması)
6 İletişim modları (sözcüklerin anlamı, özel anlamlar, sözsüz mesajlar, anlamların sözlü paylaşılması)
7 Tedavi edici terapotik iletişim teknikleri, tedavi edici olmayan (nonterapotik) teknikler, duygusal zeka ve ebelik
8 Ara Sınav
9 Öğrenciler tarafından "İletişim Becerileri Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak " ve "Siddetsiz Iletisim: Bir Yasam Dili " kitaplarının sunumları
10 Öğrenciler tarafından "İletişim Çatışmaları Ve Empati" ve "İletişim Donanımları" kitaplarının sunumları
11 Öğrenciler tarafından "Akıldışı Ama Öngörülebilir" ve "Beden Dili" kitaplarının sunumları
12 Öğrenciler tarafından "Güzel Konuşma Bir Markadır" kitabının sunumu
13 Öğrenciler tarafından "Ted Gibi Konuş" kitabının sunumu
14 Öğrenciler tarafından "İnsanları Okumak" kitabının sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Özdemir, A. (2022). Beden Dili-Etkili İletişim-Etkili Konuşma. Ali Özdemir.
Sarı, Y. E. (2021). Uzaktan eğitimde etkili iletişim ve iletişimsel engeller: sözlü ve sözsüz iletişim. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 9(2), 659-671.
Altay, S.U., & Ekşi A. (2020). Hastane Öncesi Acil Sağlik Hizmetlerinde Iletişim. Hastane Öncesi Dergisi, 5(1), 67-77.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 32 64
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Etkili iletişim yöntemlerini bilir. 5