Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02220005 | Prekonsepsiyonel Danışmanlık ve Embriyoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAY | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Embriyolojinin tanımı, tarihçesi; hücre ve özellikleri; kadın üreme hücresinin gelişimi, erkek üreme hücresinin gelişimi; fertilizasyon ve embriyo dönemi, organazogenes dönemi; Prekonsepsiyonel Bakımın, Danışmanlığın Kapsamı, Yararları ve Önemi, Risk Değerlendirme, Tarama, Beslenme, Demir, Aşılanma Durumu, İlaç Kullanımı, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Doğurganlık Bilinci Kazanma konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin embriyoloji konusunda temel bilgileri ve prekonsepsiyonel dönemde ihtiyaçları olan bilgileri edindirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel bilimler ve ebelik bilimi ile ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ihtiyaçlarına kültürel açıdan uygun bakım esası için kullanabilir. | 5 |
| P3 | Ebeler topluma; sağlıklı aile yaşamı, planlı gebelikler ve pozitif (olumlu) ebeveynliği desteklemek için bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Embriyonel gelişim sürecini bilir. | P.1.11 | 1 |
| Ö2 | Prekonsepsiyonel danışmanlık konularını bilir. | P.3.1 | 1 |
| Ö3 | Prekonsepsiyonel dönemde kadına ve ailesine danışmanlık sürecini bilir. | P.3.2 | 1,3 |
| Ö4 | Ebelik bilimine ilişkin teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. | P.10.2 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Prekonsepsiyonel bakımın, danışmanlığın kapsamı, yararları ve önemi |
| 2 | Risk değerlendirme, tarama |
| 3 | Beslenme, demir, folik asit |
| 4 | İlaç kullanımı Aşılanma Durumu ve prekonsepsiyonel bakım, danışmanlık |
| 5 | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar |
| 6 | Kilo durumu ve prekonsepsiyonel bakım, danışmanlık |
| 7 | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Embriyolojinin tanımı, tarihçesi |
| 10 | Hücre ve özellikleri |
| 11 | Kadın üreme hücresinin gelişimi |
| 12 | Erkek üreme hücresinin gelişimi-gametogenez |
| 13 | Embriyon Dönemi |
| 14 | Fetüs dönemi Fetüs ve Plesenta-Çoğul Gebelikler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tapul, L. (Ed.). (2012). Genel embriyoloji & histoloji: Uygulama ve teknikler kitabı (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
| Demirel, G., Sayıner, F. D. (Eds.). (2021). Prekonsepsiyonel Bakım ve Danışmanlık. Akademisyen Kitabevi: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 32 | 32 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 136 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P10 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Embriyonel gelişim sürecini bilir. | - | - | - |
| Ö2 | Prekonsepsiyonel danışmanlık konularını bilir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Prekonsepsiyonel dönemde kadına ve ailesine danışmanlık sürecini bilir. | - | - | - |
| Ö4 | Ebelik bilimine ilişkin teknolojideki gelişmeleri izler, geliştirir, kullanır. | - | - | 5 |
