Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901067 | Çocuk Hakları ve Aile Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice YALÇIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Çocuk hakları, genel ilkeler, çocuk haklarına tarihsel bakış, çocuk haklarının farklı yönleriyle ele alınması, çocuk haklarının korunması açısından aile, devlet ve diğer kurumların görevleri, farklı özelliklere sahip çocukların hakları, çocukları özel koruma tedbirleri ve bunu sağlayan çocuk haklarıyla ilgili kuruluşlar, çocuk istismarı, suça sürüklenen çocuklar
Dersin Amacı
Üniversiteli gençlere çocuk hakları ve aile eğitimi konusunda farkındalık geliştirmek ve çocuk istismarı gibi durumlarda erken müdahale becerileri konusunda detaylı bilgi vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocuk hukuku kavramları ve çocuk hakları |
2 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ve tedbirlerin uygulanması |
3 | Çocuk ihmal ve istismarı kavramları |
4 | Fiziksel ve cinsel istismar |
5 | Duygusal istismar, gaslighting, mobbing, akran zorbalığı |
6 | Koruma altına alınan çocuklara yönelik hizmetler |
7 | Çocuk İzlem Merkezleri |
8 | Ara sınav |
9 | Çocuk Destek Merkezleri |
10 | Suça sürüklenen çocuklar |
11 | Göçmen ve mülteci çocuklar |
12 | Siber zorbalık, sosyal medya ve ekran bağımlılığı |
13 | Dijital ebeveynlik |
14 | Çocuk haklarına ilişkin araştırmaların incelenmesi ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akyüz, E. (2016). Çocuk Hukuku, Çocukların Hakları ve Korunması. İstanbul: Pegem Yayınları |
Ballar, S. (1998). Çocuk Hakları. İstanbul: Beta Yayıncılık | |
Tanrıbilir, F.B. (2011). Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Koruma Mekanizmaları. Ankara: Yetkin Yayınları | |
Yıldırım Doğru, S. (2017). Çocuk Hakları ve Koruma, Aile Refahı. İstanbul: Eğiten Kitap |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |