Çocuk Gelişimi
TYYÇ-Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Sağlık) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (6. Düzey (Lisans Eğitimi)) | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||||
Bilgi | - | 2 | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||
Bilgi | - | 3 | Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 1 | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 2 | Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 3 | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | - | - | |||||||||||||||||
Beceriler | - | 4 | Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4 | Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 4 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 5 | Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 7 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 8 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 9 | Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 2 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 4 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 5 | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 6 | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 7 | Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. | - | - | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 8 | Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | - | - |