Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901033 | Afet ve Kriz Yönetimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Acil durum öncesi, sırası ve sonrasında çevre, operasyon, üretim, mülk ve insan hayatını tehdit eden olay ya da kazayı önleme, zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme, iyileştirme için süren süreçte acil durum planlamasını yapma, bu planları ve programları yürütme ve destek verme.
Dersin Amacı
Acil durum öncesi, sırası ve sonrasında çevre, operasyon, üretim, mülk ve insan hayatını tehdit eden olay ya da kazayı önlemek, zararı azaltmak, hazırlık yapmak, müdahale etmek, iyileştirmek için süren süreçte acil durum planlamasını yaparak, bu planları ve programları yürütecek ve destek verecek, acil durumları yönetecek ekip üyesi olarak acil durum planlarına ve acil durum yönetimine aşina olmasına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Risk ve Afet üzerine temel tanım ve kavramlar |
2 | Kriz ve acil durum yönetimi üzerine temel tanım ve kavramlar |
3 | Doğal Afetler (atmosferik, jeolojik, hidrojeolojik ve sismik) |
4 | İnsanların neden olduğu afetler (teknolojik afetler, baraj yıkılmaları, trafik kazaları, tehlikeli madde patlamaları, nükleer kazalar, kötü niyetli saldırılar) |
5 | Risk değerlendirme |
6 | Risk yönetimi ve sürdürülebilirlik |
7 | Krizin ve afetin etkilerini analiz etme ve modelleme |
8 | Organizasyonlar ve toplumda Acil durum eylem modelleri |
9 | Acil durum Yönetiminin dört evresi: hazırlık |
10 | Acil durum Yönetiminin dört evresi: zarar azaltma |
11 | Acil durum Yönetiminin dört evresi: müdahale |
12 | Acil durum Yönetiminin dört evresi: iyileştirme, yaraları sarma |
13 | Risk ve kriz yönetimi üzerine, başarılı ve başarısız gerçek örnekler |
14 | Risk ve kriz yönetimi üzerine, başarılı ve başarısız gerçek örnekler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güler, H.H., 2005: Afetlere Hazırlıklı Olma |
Kadıoğlu M. ve Özdamar, E., eds, "Genel Afet Yönetimi Temel İlkeler"içinde JICA Yayınlar No:1, Ankara | |
Kadıoğlu, M., 2008: Modern, Bütünleşik Afet Yönetiminin Temel İlkeler; Kadıoğlu, M. ve Özdamar, E., (editörler), "Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeler"; s. 1-34, JICA Türkiye Ofis Yayınları No: 2, Ankara. | |
Yiğiter, R. (2003) Okullar İçin Afet Yönetim Ve Acil Yardım Planı Kılavuzu, İTÜ Afet Yönetim Merkez Yayınları, İTÜ Press, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |