Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501018 | Diksiyon ve Beden Dili | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN | - | [email protected] | Perşembe . |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.11.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Konuşma kavramı ve temel özellikleri |
2 | İyi bir konuşmacının nitelikleri |
3 | Diksiyon kavramı ve diksiyon eğitiminin amaçları, faydaları |
4 | Türkçenin sesleri, özellikleri; Nefes çalışmaları |
5 | Diksiyon: Telaffuz, konuşma kusurları |
6 | Diksiyon: Vurgu, Cümle vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar |
7 | Diksiyon: Sözcük grubu vurgusu, sözcük vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar |
8 | Ara sınav |
9 | Diksiyon: Tonlama. Metinler üzerinde çalışmalar |
10 | Metin türleri, konuşma türleri. Farklı türlerin dil ötesi unsurların kullanımına etkisi |
11 | Beden Dili: Mimikler, jestler ve bedenin duruşu. Uygulama çalışmaları |
12 | Beden dilinin olumlu ve olumsuz kullanımı. Uygulama çalışmaları |
13 | Beden Dili: Sözlü ve sözsüz iletişimde mekanın kullanımı |
14 | Beden dilinin kültürel boyutu. Uygulama çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Konuşma estetiği ve diksiyon / Salmış, Ferman ; Ferman Salmış ; ed. Önder Türkeli |
Güzel ve etkili konuşma sanatı / Kaya, Ali ; Ali Kaya | |
Başarılı ve güzel konuşma sanatı / Tunalı, Murat ; Murat Tunalı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 3 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 3 |