İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501017 İşitme ve Denge Sağlığı 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler .
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar .
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN - [email protected] Perşembe
.
Dersin İçeriği
Kulak değerlendirme yöntemleri, kulak kepçesi, dış kulak yolu ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, konjenital kulak hastalıkları ve tedavisi.
Dersin Amacı
Ders kapsamında; denge sistemi hastalıkları, uygun değerlendirme yöntemleri, tanılanması ile vestibüler rehabilitasyon yaklaşımları ve uygulamaları konularında ayrıntılı bilgi ve beceri gelişimini sağlama. kulak değerlendirme yöntemleri, dış ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral, nöral ve konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavileri konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazanma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.11.1 1
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.11.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dış kulak yolu hastalıkları ve tedavisi I
2 Orta kulak hastalıkları ve tedavisi I
3 Sensörinöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I
4 Nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I
5 Konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I
6 Yaşa bağlı işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi
7 Vestibüler sistem hastalıkları klinik tanı test prosedürleri ve protokolleri II
8 Ara Sınav
9 Vestibüler problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri I
10 Vestibüler problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri II
11 Vestibüler rehabilitasyon I
12 Vestibüler rehabilitasyon II
13 Vestibüler rehabilitasyon III
14 Genel sınava hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc.
Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson.
Baloh, R. W., Halmagyi, G. M. (1996). Disoders of the vestibular System, New York: Oxford University.
Furman, J. M., Cass, S. P. (2003). Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press.
Luxon, L. M., Davies, R. A. (2003). Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd.
Herdman, S. J. (2000). Vestibular Rehabilitation. Philadelphia Davis Company.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 18 18
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 3
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 3