İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501015 Drama 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, rol oynama, doğaçlama, oyun, problem çözme , yaratıcı çalışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-B125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Dramaya ilişkin kavramlar, dramanın tarihsel gelişimi, dramanın aşamaları, drama teknikleri, dramanın öğrenme ve gelişimi katkısı, drama etkinlik ve oturumları planlama, uygulama ve değerlendirme
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin yaratıcı dramaya ilişkin temel kavramlar, dramanın tarihsel süreci, teknikleri hakkında bilgi sahibi olmasına katkı sağlamak , yaratıcı drama oturumları planlayıp uygulayabilmesine ve değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.11.1 1
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.11.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş dersin tanıtımı
2 Dramanın tanımı ve bileşenleri
3 Dramanın tarihsel gelişimi
4 Dramaya ilişkin kavramlar
5 Drama-Sanat-Oyun-Tiyatro ilişkisi
6 Dramanın aşamaları, Dramanın hedefleri
7 Ara Sınav
8 Dramada teknikler ve uygulamaları
9 Dramada teknikler ve uygulamaları
10 Dramada teknikler ve uygulamaları
11 Dramada teknikler ve uygulamaları
12 Dramada teknikler ve uygulamaları
13 Dramada teknikler ve uygulamaları
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aral N, Baran G, (2000). Eğitimde Drama. Yapa. İstanbul
Önder, A. (2007). Okulöncesi Çocuklar İçin Eğitici Drama Uygulamaları
Erbay, F. (2022) .Drama ve Çocuk Eğiten Kitap
Üstündağ, T. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 7 42
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 8 8
Uygulama 7 8 56
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 4
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 4