İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501005 Aile ve Çocuk Eğitimi 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler anlatım, soru cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiyede uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları; okul öncesi eğitimde aile katılımı.
Dersin Amacı
Öğrencilere Aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.11.2 1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.11.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Ailenin çocuğun eğitimindeki yeri ve aile yapıları
3 The place of family in child education and family structures
4 Anne-baba tutumları ve çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerine etkisi
5 Anne-baba-çocuk ilişkisi
6 Hatalı ana-baba tutumlarının sonucunda ortaya çıkan davranış problemleri
7 Arasınav
8 Okul öncesi Çocuklarında karşılşılan korku kaygı ve anksiyete bozuklukları
9 Yatağa işeme ve dışkı kaçırma- parmak emme-tırnak yeme nedenleri ve anne-baba ve okul öncesi eğitimi öğretmenleri için çözüm önerileri
10 Tikler-Yalan söyleme-çalma nedenleri ve anne-baba ve okul öncesi eğitimi öğretmenleri için çözüm önerileri
11 Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar- down sendromu-otizm -İndigo-kristal çocuklar nedenleri ve anne-baba ve okul öncesi eğitimi öğretmenleri için çözüm önerileri
12 Aile içi ilişkilerin çocuğun psikolojik gelişimindeki yeri Kardeşler arası ilişkiler Dağılmış aile ve çocuk Anne ya da babası ölen çocuk Hastalık, hastane ve çocuk
13 Çocuğun eğitiminde kitle iletişim araçları
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kuzgun, Y. ve Hamamcı, Z. (2007). Ana-Baba Eğitim Programları. Maya Akademi, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 20 40
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 13 26
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 4
Ö2 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 4