İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501004 Sağlık Politikaları 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler .
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar .
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Berna BAYIR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Berna BAYIR B-227 [email protected] 7848 Salı
14:00-16:00
Dersin İçeriği
Sağlık Sosyolojisinin gelişimi; Sağlık, hastalık kavramı; Sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi; sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi; kadının toplumsal konumu ve sağlık beden sosyolojisi; geleneksel, tamamlayıcı ve alternatif tıp; ebelik hizmetlerinin ve doğumun metalaşması; sağlık ve din; toplumun ve gündelik hayatın medikalleşmesi; ebeveyn olmak, fetüs cinsiyet tercihi ve nedenleri; üreme sağlığı hizmetlerinin sosyolojik açıdan incelenmesi; toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması; ekonomik, bölgesel, cinsiyete dayalı ve etnik eşitsizlikler; ebelerin sosyal rolleri: ebe mesleğinin tıp mesleği sosyolojisi perspektifinden incelenmesi , konularını içerir.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin sağlık sosyolojisi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, sağlığın sosyal belirleyicilerini, sağlık sistemleri ve ebelik alanında yaşanan sorunları sosyolojik bakış açısıyla değerlendirme yapabilmelerini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.11.1 1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.11.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin tanıtım
2 Sağlık sosyolojisinin gelişimi
3 Sağlık, hastalık kavramı
4 Sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi
5 Kadının toplumsal konumu ve sağlık beden sosyolojisi
6 Traditional, complementary and alternative medicine
7 Hemşirelik hizmetlerinin ve doğumun metalaşması
8 Arasınav
9 Sağlık ve din
10 Toplumun ve gündelik hayatın medikalleşmesi
11 Ebeveyn olmak, Fetüs cinsiyet tercihi ve nedenleri
12 Üreme sağlığı hizmetlerinin sosyolojik açıdan incelenmesi
13 Toplumsal eşitsizliklerin sağlık alanına yansıması; ekonomik, bölgesel, cinsiyete dayalı ve etnik eşitsizlikler
14 Hemşirelerin sosyal rolleri: Hemşirelik mesleğinin tıp mesleği sosyolojisi perspektifinden incelenmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar derste hazırlanan sunumlar
Selin Ertürk, Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 6 6
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 4
Ö2 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 5