Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500010 | İş Sağlığı Ve Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Koor. Uzem Koordinatörlüğü |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliğinin temel kavramları, tarihçesi, yassal boyutu, temel uygulamalar, meslek hastalıkları ve iş kazaları, iş sağlığı ve güvenliği için koruyucular, risk değerlendirme.
Dersin Amacı
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, ISG uygulamalarının öğrenilmesi, ISG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, ISG'ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 5 |
P16 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | P.16.1 | 1 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | P.16.2 | 1 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | P.16.3 | 1 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | P.16.4 | 1 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | P.16.5 | 1 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | P.16.6 | 1 |
Ö7 | Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme | P.16.7 | 1 |
Ö8 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme | P.16.8 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgilendirme |
2 | İşçi sağlığı ve güvenliği hakkında temel kavramlar ve tarihçe |
3 | İş Güvenliği Uzmanı görev yetki ve sorumlulukları |
4 | İşyeri hekimi görev yetki ve sorumlulukları |
5 | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları |
6 | Risk, tehlike, birincil, ikincil ve üçüncül koruma kavramları |
7 | Arasınav |
8 | İş kazalarının değerlendirilmesi |
9 | Meslek hastalıklarının değerlendirilmesi |
10 | İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları |
11 | Biyolojik ve kimyasal risk faktörleri |
12 | İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu ve yönetim sistemleri |
13 | Risk değerlendirme |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof.Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P16 |
---|---|---|
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | 5 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | 5 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | 5 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | 5 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | 5 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | 5 |
Ö7 | Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme | 5 |
Ö8 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme | 5 |