Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01880410 | Çocuk Hakları ve Hukuku | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Bedia GÜLEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr.Arş.Gör. Bedia GÜLEŞ | H-227 | [email protected] | 7543 |
Dersin İçeriği
Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar, çocuk hakları ve hukukuna tarihsel bakış, Çocuk Hakları Sözleşmesi, hukukta çocuğun yeri ve yasal düzenlemeler, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, istismar ve ihmale uğrayan, suça sürüklenen, göçmen/mülteci ve savaş mağduru, hasta ve özel gereksinimli gibi farklı özelliklere sahip çocukların hakları, özel koruma ve önlemler, aile, devlet ve diğer kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri ve çocukları koruyan yasalara yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocuk hakları ve hukukuna yönelik kavramlar, hukukta çocuğun yeri, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, farklı özelliklere sahip çocukların hakları, aile, kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri, çocukları koruyan yasalar hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 1 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | P.5.2 | 1 |
Ö3 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | P.5.4 | 1 |
Ö4 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak aileleri uzman, kurum ve kuruluşlara yönlendirir. | P.5.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar |
2 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi |
3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi |
4 | Hukukta çocuk kavramı ve yasal düzenlemeler |
5 | Çocuğun hak ve fiil ehliyeti |
6 | Çocuğun soybağı |
7 | Çocuğun evlat edinilmesi |
8 | ara sınav |
9 | Soybağının hükümleri ve velayet |
10 | Çocuğun kişi varlığının korunması |
11 | Çocuğun vesayet altına alınması |
12 | Korunma ihtiyacı olan çocuk ve korunması |
13 | Çalışan ve suça sürüklenen çocuğun korunması |
14 | Çocuğun ihmalden ve istismardan korunması |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akyüz, E. (2010), Çocuk hukuku: Çocukların hakları ve korunması, İstanbul |
Ankay, A. (1999). Çocuk Hukuku. Nadir Yayınevi, Ankara. | |
Akıntürk, T. (2010). Türk Medeni Hukuku, Yeni Medeni Kanuna Uyarlanmış Aile Hukuku, C.II., Filiz Kitapevi, Ankara. | |
Dural, M., Öğüz, T. ve Gümüş, Alper. (2011). Türk Özel Hukuku, C. III, Aile Hukuku, 4.Basım, Filiz Kitapevi, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. | 5 |
Ö2 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | 5 |
Ö3 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | 5 |
Ö4 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak aileleri uzman, kurum ve kuruluşlara yönlendirir. | 5 |