Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01880409 | Bitirme Projesi II | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama, bireysel ve grup çalışması |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Araştırma konusunun belirlenmesi, veri toplama aracının belirlenmesi, amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi, araştırma için gerekli olan yazışmaların yapılması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların taranması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların derlenmesi, istatistiksel yöntemin belirlenmesi, yöntemin yazılması ve araştırma önerisinin raporlaştırılmasıdır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilimsel bir makaleyi anlayabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 3 |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 3 |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 3 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 3 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 3 |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 3 |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 3 |
Ö8 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
4 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
5 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
6 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
7 | Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi |
8 | Araştırma hipotezinin, varsayımların ve sınırlılıkların belirlenmesi |
9 | Araştırma yönteminin, evren-örneklerimin belirlenmesi |
10 | Veri toplama araçlarının ve veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi |
11 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
12 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
13 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
14 | Araştırma sürecinin raporlaştırılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | 5 | - |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | 5 | - |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | 5 | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | 5 | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | 5 | - |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | 5 | - |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | 5 |
Ö8 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | 4 |