İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01880406 Çocuk Merkezli Aile Danışmanlığı 4 Bahar 8 2+0+0 4 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Örnek olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. P.1.6 1
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. P.1.7 1
Ö3 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder P.2.6 1
Ö4 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. P.7.3 1
Ö5 Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. P.7.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar
2 Aile danışmanlığının önemi.
3 Aile danışmanlığının tarihsel gelişimi
4 Aile danışmanlığı kuramları
5 Aile danışmanlığı kuramları
6 Sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar
7 Aile danışmanlığını gerektiren nedenler
8 ara sınav
9 Ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler
10 Etkili bir danışma için gereken beceriler
11 Aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları
12 Yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri
13 Aile danışmanlığında olgu tartışmaları
14 final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul
Gladding, S. (2012). Aile Terapisi Tarihi Kuram ve Uygulamaları. (Çev Ed. İbrahim Keklik ve İbrahim Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları.
Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık
Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P7
Ö1 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. 4 - -
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. 5 - -
Ö3 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder - 5 -
Ö4 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. - - 4
Ö5 Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. - - 5