Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01880406 | Çocuk Merkezli Aile Danışmanlığı | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Örnek olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 1 |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | P.1.7 | 1 |
Ö3 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | 1 |
Ö4 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | P.7.3 | 1 |
Ö5 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | P.7.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar |
2 | Aile danışmanlığının önemi. |
3 | Aile danışmanlığının tarihsel gelişimi |
4 | Aile danışmanlığı kuramları |
5 | Aile danışmanlığı kuramları |
6 | Sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar |
7 | Aile danışmanlığını gerektiren nedenler |
8 | ara sınav |
9 | Ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler |
10 | Etkili bir danışma için gereken beceriler |
11 | Aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları |
12 | Yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri |
13 | Aile danışmanlığında olgu tartışmaları |
14 | final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul |
Gladding, S. (2012). Aile Terapisi Tarihi Kuram ve Uygulamaları. (Çev Ed. İbrahim Keklik ve İbrahim Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları. | |
Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık | |
Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 4 | - | - |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | 5 | - | - |
Ö3 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 5 | - |
Ö4 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | - | - | 4 |
Ö5 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | - | - | 5 |