Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01871410 | Hikaye Anlatıcılığı | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders paydaşlarla etkin iletişimi ve duygusal bağlantıyı arttırmak için hikâye anlatımının önemini vurgularken, öğrencilerin hikaye formunun temel öğeleri ile hikaye anlatıcılığının reklam, halkla ilişkiler, gazetecilik gibi farklı iletişim alanlarındaki rolü ve işlevini kavramalarını sağlar. Ders öğrencilerin kendi hikayeci seslerini keşfetmelerine olanak tanır.
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin: • Hikaye anlatıcılığını bir iletişim formu olarak görmeleri • Hikaye anlatıcıları olarak potansiyellerini keşfetmeleri ve kişisel bir tarz oluşturmaları • Hikaye anlatıcılığında aracın (medium) önemini kavramaları • Hikaye anlatıcılığını iletişim alanlarının önemli bir öğesi olarak fark etmeleri beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1,6 |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | P.1.3 | 1,6 |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1,6 |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 6 |
Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 6 |
Ö6 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 6 |
Ö7 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: İletişim olarak hikaye - atölye |
2 | Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye seçmede kriterler (Tema, amaç, dinleyici kitle) |
3 | Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Kurmaca ve kurmaca olmayan hikaye |
4 | Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye formunda kişisel anlatı yaratmak |
5 | Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatıcılığında pathos/logos/ethos |
6 | Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Paydaşlar adına hikaye anlatmak |
7 | Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatarak topluluk oluşturmak |
8 | Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Atölye |
9 | Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Sözlü performans sanatı |
10 | Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Kelime, imge, ses |
11 | Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: İletişimde hikaye anlatıcılığı (gazetecilik, siyaset, reklam, halka ilişkiler…) |
12 | Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Atölye |
13 | Genel Değerlendirme |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sue Hollingsworth Ashley Ramsden (2017) Hikaye Anlatma Sanatı, İletişim Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | 5 | - |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | 5 | - |
Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | 5 |
Ö6 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | 5 |
Ö7 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | 5 |