İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01871410 Hikaye Anlatıcılığı 4 Güz 7 2+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders paydaşlarla etkin iletişimi ve duygusal bağlantıyı arttırmak için hikâye anlatımının önemini vurgularken, öğrencilerin hikaye formunun temel öğeleri ile hikaye anlatıcılığının reklam, halkla ilişkiler, gazetecilik gibi farklı iletişim alanlarındaki rolü ve işlevini kavramalarını sağlar. Ders öğrencilerin kendi hikayeci seslerini keşfetmelerine olanak tanır.
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin: • Hikaye anlatıcılığını bir iletişim formu olarak görmeleri • Hikaye anlatıcıları olarak potansiyellerini keşfetmeleri ve kişisel bir tarz oluşturmaları • Hikaye anlatıcılığında aracın (medium) önemini kavramaları • Hikaye anlatıcılığını iletişim alanlarının önemli bir öğesi olarak fark etmeleri beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 2
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1,6
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. P.1.3 1,6
Ö3 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1,6
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 6
Ö5 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 6
Ö6 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. P.9.3 6
Ö7 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: İletişim olarak hikaye - atölye
2 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye seçmede kriterler (Tema, amaç, dinleyici kitle)
3 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Kurmaca ve kurmaca olmayan hikaye
4 Modül (I): Hikaye ve Hikaye Anlatıcılığının Öğeleri ve Kodları: Hikaye formunda kişisel anlatı yaratmak
5 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatıcılığında pathos/logos/ethos
6 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Paydaşlar adına hikaye anlatmak
7 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Hikaye anlatarak topluluk oluşturmak
8 Modül (II): Bireysel/Kurumsal/Kamu Hikaye Anlatıcılığı: Atölye
9 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Sözlü performans sanatı
10 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Kelime, imge, ses
11 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: İletişimde hikaye anlatıcılığı (gazetecilik, siyaset, reklam, halka ilişkiler…)
12 Modül (III): Çoklu Medya ve Hikaye Anlatıcılığı: Atölye
13 Genel Değerlendirme
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sue Hollingsworth Ashley Ramsden (2017) Hikaye Anlatma Sanatı, İletişim Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 -
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. 5 -
Ö3 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 -
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. 5 -
Ö5 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - 5
Ö6 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. - 5
Ö7 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - 5