İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01871409 Çocuklarda Fiziksel Aktivite Ve Hareket 4 Güz 7 2+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma,Bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sağlığın tanımı ve temel sağlık, Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, Fiziksel aktivite, İnaktivite, Fiziksel uygunluk, Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, egzersiz eğitimi prensipleri, Egzersiz eğitimi yöntemleri. Egzersiz öncesi değerlendirme, Egzersiz tipleri, Egzersiz reçetelendirme, Yaralanmalarda acil müdahale. Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları
Dersin Amacı
Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 3
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 3
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1,6
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1,6
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. P.1.3 6
Ö4 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1,6
Ö5 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1,6
Ö6 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 1,6
Ö7 Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. P.2.3 6
Ö8 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder P.2.6 1
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö10 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 6
Ö11 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1,6
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. P.8.2 6
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. P.8.3 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Fiziksel aktivite ve hareketle ilgili kavramlar
2 Fiziksel aktivite ve hareketle ilgili kavramlar
3 Bebeklik döneminde fiziksel aktivite ve hareket
4 Bebeklik dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
5 Bebeklik dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
6 Çocukluk döneminde fiziksel aktivite ve hareket
7 Erken çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
8 vize
9 Orta çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
10 Orta çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
11 Ergenlik döneminde fiziksel aktivite ve hareket
12 Özel gereksinimi olan çocuklarda fiziksel aktivite ve hareket
13 Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Duman, G. (Ed.). (2017). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
Duman, G. (Ed.). (2017). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
Gallahue, D. L., Ozmun, J. C. ve Goodway, J. D. (2014). Motor gelişimi anlamak: Bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler (D. Sevimay Özer ve A. Aktop, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 13 13
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P8
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. 5 - - -
Ö4 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - -
Ö5 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - -
Ö6 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 5 - -
Ö7 Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. - 5 - -
Ö8 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder - 5 - -
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - - 5 -
Ö10 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. - - 5 -
Ö11 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - - 5 -
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. - - - 4
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. - - - 4