Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01871409 | Çocuklarda Fiziksel Aktivite Ve Hareket | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma,Bireysel ve grup çalışmaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlığın tanımı ve temel sağlık, Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, Fiziksel aktivite, İnaktivite, Fiziksel uygunluk, Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, egzersiz eğitimi prensipleri, Egzersiz eğitimi yöntemleri. Egzersiz öncesi değerlendirme, Egzersiz tipleri, Egzersiz reçetelendirme, Yaralanmalarda acil müdahale. Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları
Dersin Amacı
Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1,6 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1,6 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | P.1.3 | 6 |
Ö4 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1,6 |
Ö5 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1,6 |
Ö6 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 1,6 |
Ö7 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | P.2.3 | 6 |
Ö8 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | 1 |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö10 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 6 |
Ö11 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1,6 |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 6 |
Ö13 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 1,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Fiziksel aktivite ve hareketle ilgili kavramlar |
2 | Fiziksel aktivite ve hareketle ilgili kavramlar |
3 | Bebeklik döneminde fiziksel aktivite ve hareket |
4 | Bebeklik dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
5 | Bebeklik dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
6 | Çocukluk döneminde fiziksel aktivite ve hareket |
7 | Erken çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
8 | vize |
9 | Orta çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
10 | Orta çocukluk dönemine yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
11 | Ergenlik döneminde fiziksel aktivite ve hareket |
12 | Özel gereksinimi olan çocuklarda fiziksel aktivite ve hareket |
13 | Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik fiziksel aktivite hazırlama ve sunma |
14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Duman, G. (Ed.). (2017). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın. |
Duman, G. (Ed.). (2017). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın. | |
Gallahue, D. L., Ozmun, J. C. ve Goodway, J. D. (2014). Motor gelişimi anlamak: Bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler (D. Sevimay Özer ve A. Aktop, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P8 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö6 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 5 | - | - |
Ö7 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | - | 5 | - | - |
Ö8 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 5 | - | - |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | - | 5 | - |
Ö10 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | - | - | 5 | - |
Ö11 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | 5 | - |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | - | 4 |
Ö13 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | - | - | - | 4 |