Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01871407 | Özel Yetenekli Çocuklar | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, Örnek olay incelmesi, Beyin fırtınası |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 | Perşembe 09.00-11.00 |
Dersin İçeriği
Zeka ve özel yeteneğin tanımı, özel yetenek tipleri, özel yetenekli çocukların karakteristik ve ayırt edici özellikleri, özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri, özel yetenekli çocukların belirlenmesi ve kullanılan veri kaynakları, özel yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar, gereksinimleri, eğitim modelleri, özel yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri, özel yetenekli çocukların ailelerine danışmanlık, Dünya'da ve Türkiye'deki uygulamalar.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, özel yetenekli çocuğu tanıma ve gelişim profilini analiz ederek tanılama yapabilme; çocukların gereksinimlerine bağlı olarak uygun destek programlarını geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerileri ile aile ve öğretmenlerine danışmanlık sunma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
| P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
| P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
| P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 1 |
| Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
| Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
| Ö5 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | P.5.4 | 1 |
| Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Zeka ve Üstün/Özel Yetenek |
| 2 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri |
| 3 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri |
| 4 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Tanılanması |
| 5 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Eğitimleri |
| 6 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Yaşadığı Problemler |
| 7 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Yaşadığı Problemler |
| 8 | Vize |
| 9 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Rehberlik İhtiyacı |
| 10 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocuklara Değerler Eğitimi |
| 11 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocukların Öğretmenleri |
| 12 | Families of Gifted/Talented Children |
| 13 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Politika Önerileri |
| 14 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Uygulamalar |
| 15 | Üstün/ Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Uygulamalar |
| 16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | A.Faruk Levent (2020). Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak. Nobel. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 4 | - | - | - |
| Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | 4 | - | - |
| Ö5 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | - | - | 5 |
