İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01871404 Ailede Kriz Yönetimi 4 Güz 7 2+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, örnek olay incelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kriz kavramı Kriz tipleri Kriz faktörleri ? Kriz kuramları ? Kriz sürecinin gelişim aşamaları ? Krizin etkileri Koruyucu ve iyileştirici faktörler Proje konusunun belirlenmesi, projenin sunumu ve tartışılması
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Kriz kavramı, tipleri, faktörleri, kuramları, kriz sürecinin gelişim aşamaları, krizin etkileri, koruyucu ve iyileştirici faktörleri öğrenmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 4
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 2
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 6
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. P.3.3 6
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1,6
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 6
Ö6 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 6
Ö7 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. P.4.1 6
Ö8 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. P.4.2 6
Ö9 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. P.4.3 6
Ö10 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 6
Ö11 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. P.4.5 6
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. P.8.3 6
Ö13 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. P.8.4 6
Ö14 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. P.8.5 6
Ö15 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. P.10.3 6
Ö16 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. P.10.5 6
Ö17 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. P.10.6 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kriz kavramı
2 Kriz tipleri
3 Kriz faktörleri
4 Kriz kuramları
5 Kriz sürecinin gelişim aşamaları
6 Krizin etkileri
7 Koruyucu ve iyileştirici faktörler
8 VİZE
9 Proje seçimi ve ilgili literatür taraması
10 Literatür taraması
11 Literatür taraması
12 Literatür inceleme ve tartışma
13 Proje sunumu
14 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Skoufias, Emmanuel. (2000). Changes in household welfare, poverty and inequality during the crisis. Bullettin of Indonesian Economic Studies, 36:2, 97-114.
Nielsen Global (2009). Consumer confidence, concerns, spending and attitues to recession. Retrieved September 15, 2009, from http://vn.nielsen.com/site /documents/Nielsen Global Consumer Confidence.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 50 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 7 84
Ara Sınav 1 18 18
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 20 20
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P8 P10
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. 5 - - -
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. 5 - - -
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. 5 - - -
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. 5 - - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. 4 - - -
Ö6 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. 5 - - -
Ö7 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. - 5 - -
Ö8 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. - 5 - -
Ö9 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. - 5 - -
Ö10 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - 5 - -
Ö11 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. - 5 - -
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. - - 4 -
Ö13 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. - - 3 -
Ö14 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. - - 5 -
Ö15 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. - - - 4
Ö16 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. - - - 3
Ö17 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. - - - 4