Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01871404 | Ailede Kriz Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, örnek olay incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kriz kavramı Kriz tipleri Kriz faktörleri ? Kriz kuramları ? Kriz sürecinin gelişim aşamaları ? Krizin etkileri Koruyucu ve iyileştirici faktörler Proje konusunun belirlenmesi, projenin sunumu ve tartışılması
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Kriz kavramı, tipleri, faktörleri, kuramları, kriz sürecinin gelişim aşamaları, krizin etkileri, koruyucu ve iyileştirici faktörleri öğrenmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 2 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 6 |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 6 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1,6 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6 |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 6 |
Ö7 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | P.4.1 | 6 |
Ö8 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 6 |
Ö9 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 6 |
Ö10 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6 |
Ö11 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 6 |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 6 |
Ö13 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | P.8.4 | 6 |
Ö14 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 6 |
Ö15 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | P.10.3 | 6 |
Ö16 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. | P.10.5 | 6 |
Ö17 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | P.10.6 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kriz kavramı |
2 | Kriz tipleri |
3 | Kriz faktörleri |
4 | Kriz kuramları |
5 | Kriz sürecinin gelişim aşamaları |
6 | Krizin etkileri |
7 | Koruyucu ve iyileştirici faktörler |
8 | VİZE |
9 | Proje seçimi ve ilgili literatür taraması |
10 | Literatür taraması |
11 | Literatür taraması |
12 | Literatür inceleme ve tartışma |
13 | Proje sunumu |
14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Skoufias, Emmanuel. (2000). Changes in household welfare, poverty and inequality during the crisis. Bullettin of Indonesian Economic Studies, 36:2, 97-114. |
Nielsen Global (2009). Consumer confidence, concerns, spending and attitues to recession. Retrieved September 15, 2009, from http://vn.nielsen.com/site /documents/Nielsen Global Consumer Confidence. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | 4 | - | - | - |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | 5 | - | - | - |
Ö7 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | - | 5 | - | - |
Ö8 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | 5 | - | - |
Ö9 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | 5 | - | - |
Ö10 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | 5 | - | - |
Ö11 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | 5 | - | - |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | - | - | 4 | - |
Ö13 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | - | - | 3 | - |
Ö14 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | 5 | - |
Ö15 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | - | - | - | 4 |
Ö16 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. | - | - | - | 3 |
Ö17 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | - | - | - | 4 |