İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01871401 Felsefe 4 Güz 7 2+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Temel felsefi sorunlar ve bu sorunlar çerçevesinde gelişen temel felsefi tartışmalar, felsefe tarihine bağlı olarak anlatılmaktadır. Bilgi, bilim, birey, toplum, siyaset, ahlak, sanat alanlarındaki temel tartışmalar, konunun gerektirdiği şekilde, Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Hobbes, Kant gibi filozofların düşüncelerine bağlı olarak bilgilendirici ve eleştirel bir biçimde anlatılmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin bilim tarihi, bilim felsefesi, bilim ve eğitim kavramları arasındaki temel ve birleştirici prensipler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bilim tarihi ile felsefesinin sosyal yaşamımızda ve eğitim bilimlerindeki rolünü daha iyi anlamak ve öğrenmek dersin temel hedeflerindendir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. P.5.1 1
Ö2 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. P.5.2 1
Ö3 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. P.5.4 1
Ö4 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Bilim ve Felsefe
3 Sokrates, Platon, Aristoteles
4 Descartes
5 Locke ve Kant
6 Karl Popper
7 August Comte
8 VİZE (Ara Sınav)
9 Özgür İrade ve Determinizm
10 Etik
11 Politik Felsefe: Plato ve Hobbes
12 Estetik
14 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM, Felsefeye Giriş, HÜ-ER Yayınları, Konya,2024
Perry, Bock (1997). Western Civilization: A brief history. Houghton M. Pub.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P10
Ö1 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. 4 -
Ö2 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. 4 -
Ö3 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. 4 -
Ö4 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - 4