Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01870403 | Bitirme Projesi I | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Araştırma konusunun belirlenmesi, veri toplama aracının belirlenmesi, amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi, araştırma için gerekli olan yazışmaların yapılması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların taranması, araştırma konusuyla ilgili yapılmış çalışmaların derlenmesi, istatistiksel yöntemin belirlenmesi, yöntemin yazılması ve araştırma önerisinin raporlaştırılmasıdır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilimsel bir makaleyi anlayabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 2 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 4 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 3 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 3 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 3 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 3 |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 3 |
Ö6 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | P.2.3 | 3 |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 3 |
Ö8 | Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. | P.2.5 | 3 |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 3 |
Ö10 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 3 |
Ö11 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 3 |
Ö12 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 3 |
Ö13 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 3 |
Ö14 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 3 |
Ö15 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | P.4.1 | 3 |
Ö16 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 3 |
Ö17 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 3 |
Ö18 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 3 |
Ö19 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 3 |
Ö20 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | P.7.1 | 3,7 |
Ö21 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 3,7 |
Ö22 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | P.7.3 | 3 |
Ö23 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini düzenler. | P.7.4 | 3 |
Ö24 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | P.7.5 | 3 |
Ö25 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 3 |
Ö26 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | P.8.4 | 3 |
Ö27 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 3 |
Ö28 | Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. | P.8.6 | 3 |
Ö29 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 3 |
Ö30 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 3 |
Ö31 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
4 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
5 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
6 | Araştırma konusuna yönelik literatür taraması |
7 | Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi |
8 | Identifying the purpose, problem and sub-problems |
9 | Araştırma yönteminin, evren-örneklerimin belirlenmesi |
10 | Veri toplama araçlarının ve veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi |
11 | Araştırma önerisi yazılması |
12 | Araştırma önerisi yazılması |
13 | Araştırma önerisi yazılması |
14 | Araştırma için gerekli olan yazışmaların yapılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Balcı, A.(2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma. 6. Baskı. Ankara:Pegem Yayıncılık. |
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik. | |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 16 baskı. Ankara: Pegem Akademi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 13 | 26 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P7 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö10 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö11 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö12 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö13 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö14 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö15 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö16 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö17 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö18 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö19 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö20 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö21 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö22 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö23 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini düzenler. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö24 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö25 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö26 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö27 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö28 | Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö29 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö30 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö31 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | - | - | - | 5 |