Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01870402 | Staj | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yaz stajı süresince, öğrenci uygulama alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri gözlemler, uygular ve değerlendirir.
Dersin Amacı
Yaz stajının amacı, öğrencinin uygulama alanındaki teorik bilgileri pekiştirmesini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 3 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 5 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 7 |
Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 7 |
Ö3 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 7 |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | P.2.2 | 7 |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 7 |
Ö7 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 7 |
Ö8 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | P.6.1 | 7 |
Ö9 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | P.7.1 | 7 |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Uygulama |
2 | Uygulama |
3 | Uygulama |
4 | Uygulama |
5 | Uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aral, N., Baran,G., Bulut,Ş. ve Çimen ,S.2000. Çocuk Gelişimi I. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A. Ş., Turan Ofset, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 4 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 4 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö7 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | - | 5 | - | - |
Ö8 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | - | - | - | - | 5 | - |
Ö9 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | - | - | 4 |