Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01870401 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Alan Çalışması | 4 | Güz | 7 | 2+6+0 | 10 | 10 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hakan SARI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hakan SARI | B-121 | [email protected] | 111 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, özel eğitim kurumlarında gözlem ve uygulama konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, özel eğitim kurumlarında gözlem ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 3 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 4 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 4 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 6,7 |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 1,6 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | P.1.7 | 6,7 |
Ö4 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 3,7 |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | P.2.2 | 6,7 |
Ö6 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | P.2.3 | 6,7 |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 6,7 |
Ö8 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | 6,7 |
Ö9 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 6,7 |
Ö10 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6,7 |
Ö11 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 6,7 |
Ö12 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | P.4.1 | 6,7 |
Ö13 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 6,7 |
Ö14 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 6,7 |
Ö15 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6,7 |
Ö16 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 6,7 |
Ö17 | Toplumsal sorumluluk kapsamında kendi araştırma, proje ve etkinliklerini daha önce geliştirilen proje, araştırma ve etkinlikler çerçevesinde yapılandırır. | P.4.6 | 6,7 |
Ö18 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | P.5.2 | 7 |
Ö19 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | P.5.3 | 7 |
Ö20 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | P.5.4 | 6,7 |
Ö21 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. | P.5.6 | 7 |
Ö22 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | P.6.1 | 6,7 |
Ö23 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | P.6.2 | 6,7 |
Ö24 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmalarında uygular. | P.6.3 | 6,7 |
Ö25 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | P.6.4 | 6,7 |
Ö26 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | P.7.1 | 7 |
Ö27 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 6 |
Ö28 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | P.7.5 | 7 |
Ö29 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak etkinlik, program veya projeler tasarlar. | P.7.6 | 6,7 |
Ö30 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 6,7 |
Ö31 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 6,7 |
Ö32 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 6,7 |
Ö33 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 7 |
Ö34 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 6,7 |
Ö35 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 6,7 |
Ö36 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 6,7 |
Ö37 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 6,7 |
Ö38 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6,7 |
Ö39 | Bireysel veya grup olarak gerçekleştirdiği mesleki çalışmalarında edindiği bilgilerin geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir. | P.9.6 | 6,7 |
Ö40 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | P.10.3 | 6,7 |
Ö41 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. | P.10.4 | 6,7 |
Ö42 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. | P.10.5 | 6,7 |
Ö43 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | P.10.6 | 6,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Özel Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamları, Planlama ve Değerlendirme |
2 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
3 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
4 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
5 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
6 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
7 | Ara sınav |
8 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
9 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
10 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
11 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
12 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
13 | Atipik gelişim gösteren çocuklarla yapılan uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi |
14 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Allen, K. E., Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th Edition). Connecticut: Cengage Learning. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Uygulama | 12 | 8 | 96 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 450 | ||
Toplam Yük / 30 | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 15 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö14 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö16 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö17 | Toplumsal sorumluluk kapsamında kendi araştırma, proje ve etkinliklerini daha önce geliştirilen proje, araştırma ve etkinlikler çerçevesinde yapılandırır. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö19 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö20 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö21 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö22 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö23 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö24 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmalarında uygular. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö25 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö26 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö27 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö28 | Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö29 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak etkinlik, program veya projeler tasarlar. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö30 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö31 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö32 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö33 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö34 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö35 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö36 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö37 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö38 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö39 | Bireysel veya grup olarak gerçekleştirdiği mesleki çalışmalarında edindiği bilgilerin geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö40 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö41 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö42 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö43 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |