Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01870401 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Alan Çalışması | 4 | Güz | 7 | 2+6+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR | B-234 | [email protected] | 7664 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, özel eğitim kurumlarında gözlem ve uygulama konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, özel eğitim kurumlarında gözlem ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
| P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
| P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 6,7 |
| Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 7 |
| Ö3 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 7 |
| Ö4 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 7 |
| Ö5 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | P.5.3 | 7 |
| Ö6 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Özel Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamları, Planlama ve Değerlendirme |
| 2 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
| 3 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
| 4 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
| 5 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
| 6 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
| 9 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
| 10 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
| 11 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
| 12 | Özel Eğitim Öğrencilerinin İhtiyaçları Doğrultusunda; Destekleyici Eğitim Programı Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
| 13 | Atipik gelişim gösteren çocuklarla yapılan uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi |
| 14 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Allen, K. E., Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th Edition). Connecticut: Cengage Learning. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Uygulama | 12 | 8 | 96 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 12 | 20 | 240 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 450 | ||
| Toplam Yük / 30 | 15 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 15 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | - | - | 4 | - |
| Ö6 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | - | 5 |
