Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01861319 | Ergenlik Döneminde Psikopatoloji | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, Vaka incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk ve ergende patolojik sayılan ruhsal belirtiler, Çocuk ve ergenin psikiyatrik değerlendirilmesi, Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu), Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu), Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk), Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozukluklarıYeme bozuklukları, Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezisÇocuk istismarı ve ihmali, Çocuk suçluluğu, Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları, Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi, psikodrama)
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk ve ergenlik döneminde sıklıkla görülen patolojiler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 1 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ergenliğin Temel Gelişim Görevler, Ergenlikte Bilişsel ve sosyoduygusal Gelişim Ergen Benmerkezciliği |
2 | Ergenlikte Kimlik Oluşıumu, Kimlik Kuramları |
3 | Psikososyal Geliim Kuramında Kimlik Kavramı Kimlik Statüsü |
4 | Ergenlik Dönemleri: Erken Ergenlik, Orta Ergenlik, Geç Ergenlik |
5 | Ergenlikte Fizyolojik Gelişim, Ergenlikte Cinsel Gelişim |
6 | Ergenlikte Aile ve Akran ilişkileri |
7 | Ergenlerde Kişilik Bozuklukları |
8 | Arasınav |
9 | Ergenlikte beden algısı , beden dismorfik bozukluğu, yeme bozukluğu, |
10 | ergenler de intihar, ergenlik döneminde gençlerin maruz kaldığı istismar |
11 | Ergenlikte Beynin Yapısal ve Nöro-Kimyasal Etkileri, sosyal fobi, depresyon, anksiyete bozuklukları |
12 | Ergenlikte Sık Görülen Ruhsal Bozukluklar Dikkat Eksikli i Hiperaktivite Bozukluğu Duygu Durum Bozuklukları Anksiyete Bozuklukları |
13 | Ergenlik Döneminde Davranım bozukluğu, Alkol ve Madde Bağımlılığı,Fiziksel Hastalıklar |
14 | dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | DSM – IV/TR - Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı (2007), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
avison, G.C. ve Neale, J. M. (2004) Anormal Psikoloji (Çev. Dağ, İhsan), Türk Psikologlar derneği Yayınları | |
DSM IV tanı ölçütleri el kitabı. Psikiyatri Temel Kitabı(Güleç ve Köroğlu H.Y.B 1998 Ankara) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 4 | - |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 3 | - |
Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 4 |