Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01861317 | Engelli Çocuklara Sahip Ailelere Danışmanlık | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, örnek olay incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Özel gereksinimli birey... Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulamalar... Özel gereksinimli bireylerle ilgili yapılan araştırmalar. Özel gereksinimli bireyi olan ailelere danışmanlık.
Dersin Amacı
Engelli çocuklara ve ailelerine danışmanlık bilgilerinin aktarılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 1 |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | P.2.2 | 1 |
Ö6 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | özel eğitim ve özel eğitime gereksinim duyan çocuklar: özel eğitimde temel kavramlar, etiketleme , kullanılan dil, özel eğitim gereksinim duyan çocuklar kimlerdir, özel eğitim nedir, özel eğitime ihtiyaç duyan kişilere destekler |
2 | Bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim programlarının hazırlanması, içeriği , şartları |
3 | Özel Gereksinimli bireylere verilen kaynaştırma eğitimi, aile eğitimi, çocuğun eğitimine katılan ailenin önemi, ev-okul iletişiminin sağlanması, ailenin sınıfa katılımı, ailenin ev ortamında çocuğunun eğitimine katılımı |
4 | görme engelli çocuklar ve eğitimleri : görme engelli bireylerin özellikleri , bireylere verilen eğitim içeriği, öğretim ve hizmetlerin planlanması, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, yaygınlığı, |
5 | işitme engelli çocuklar ve eğitimi : işitme engelli çocukların özellikleri ve eğitim içerikleri, yaygınlık, işitme yetersizliği olan çocukların eğitimleri, etkili öğretimsel stratejileri kullanma, öğrenciler için tavsiye edilen eğitsel uygulamalar |
6 | bedensel engelli çocuklar ve eğitimi: bedensel engelli çocukların özellikleri ve eğitim içerikleri |
7 | zihinsel yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri: yaygınlığı, önleme çalışmaları, zihinsel yetersizliğe sahip çocukların özellikleri, öğrencilere yönelik eğitim ortamları ve programlar, öğretmenlere öneriler |
8 | Ara Sınav |
9 | öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve eğitimi , dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, aileye bilgiler |
10 | otistik çocuklar ve eğitimleri: özellikleri, yaygınlığı , yapılması gerekenler |
11 | birden çok engelli çocuklar ve eğitimleri: tanısı, eğitimi, verilen destekler, çocukların özellikleri, yaygınlığı, verilen eğitimler |
12 | iletişim, dil ve konuşma bozuklukları olan çocuklar ve eğitimleri: tanısı, verilen eğitimler, yaygınlık, aileye öneriler |
13 | üstün ve özel yetenekli bireyler ve eğitimleri, uzun süren (kronik) hastalığı olan çocuklar ve eğitimleri, özel eğitim çalışmaları günümüzde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | özel eğitim ve kaynaştırma |
özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 4 | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 4 | - |
Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - |
Ö4 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 3 | - |
Ö5 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | - | 3 |
Ö6 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 4 |