İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01861316 Ev Merkezli Gelişim Destek Programları 3 Bahar 6 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma,
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders; gelişimsel değerlendirme ile ilgili tanım ve kavramlar, gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın temel ilkeler temel ilkeleri ve etik, değerlendirme ve tanımlamada etkili olan etmenler, gelişimsel tarama, gözlem yöntemleri, gelişimsel tanılamanın tanımı ve önemi, dünyada yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları, Türkiye?de yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları, gelişimsel tanılama süreci ve kullanılan değerlendirme araçları, gelişimsel değerlendirme (formal ve informal değerlendirme) yapma ve değerlendirmede etkili olan diğer araçlardan (kontrol listeleri, portfolyo gibi) yararlanma, gelişim raporu hazırlama gelişimsel izlem yapma, uygun kayıt formları oluşturarak raporlama yapma, konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin gelişimi risk altında olan/tanılı bebeklerin/çocukların gelişimlerini değerlendirme ve gelişim temelli destek hizmetlerini yürütme konularında bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ev temelli gözlem, iyi bir gözlemin özellikleri
2 Aile görüşmesi yapma ve görüşme teknikleri
3 Ev ortamı değerlendirme
4 Gözlem ve görüşme rapor örneklerini tartışma
5 Ev temelli gelişim değerlendirme araçlarını (Portage-Eteçom-Küçük adımlar gibi) tanıma
6 Gelişim değerlendirmesi yöntemlerini öğrenme
7 Ara sınav
8 Gelişim değerlendirmesi yöntemlerini öğrenme
9 Ev ziyaretinde bulunma, ev ortamı gözlemini yapma, rapor yazma
10 Ev ziyaretinde bulunma, aile görüşmesi yapma, görüşmeyi raporlaştırma
11 Ev ortamında gelişim değerlendirmesi yapma, durum raporu yazma
12 Ev temelli gelişim destek programı oluşturma ve programı uygulama
13 Vaka sunumu yapma
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5