Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01861316 | Ev Merkezli Gelişim Destek Programları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; gelişimsel değerlendirme ile ilgili tanım ve kavramlar, gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın temel ilkeler temel ilkeleri ve etik, değerlendirme ve tanımlamada etkili olan etmenler, gelişimsel tarama, gözlem yöntemleri, gelişimsel tanılamanın tanımı ve önemi, dünyada yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları, Türkiye?de yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları, gelişimsel tanılama süreci ve kullanılan değerlendirme araçları, gelişimsel değerlendirme (formal ve informal değerlendirme) yapma ve değerlendirmede etkili olan diğer araçlardan (kontrol listeleri, portfolyo gibi) yararlanma, gelişim raporu hazırlama gelişimsel izlem yapma, uygun kayıt formları oluşturarak raporlama yapma, konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin gelişimi risk altında olan/tanılı bebeklerin/çocukların gelişimlerini değerlendirme ve gelişim temelli destek hizmetlerini yürütme konularında bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ev temelli gözlem, iyi bir gözlemin özellikleri |
2 | Aile görüşmesi yapma ve görüşme teknikleri |
3 | Ev ortamı değerlendirme |
4 | Gözlem ve görüşme rapor örneklerini tartışma |
5 | Ev temelli gelişim değerlendirme araçlarını (Portage-Eteçom-Küçük adımlar gibi) tanıma |
6 | Gelişim değerlendirmesi yöntemlerini öğrenme |
7 | Ara sınav |
8 | Gelişim değerlendirmesi yöntemlerini öğrenme |
9 | Ev ziyaretinde bulunma, ev ortamı gözlemini yapma, rapor yazma |
10 | Ev ziyaretinde bulunma, aile görüşmesi yapma, görüşmeyi raporlaştırma |
11 | Ev ortamında gelişim değerlendirmesi yapma, durum raporu yazma |
12 | Ev temelli gelişim destek programı oluşturma ve programı uygulama |
13 | Vaka sunumu yapma |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |