İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01861314 Proje Geliştirme 3 Bahar 6 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,sunum, Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Öğrencinin Lisans öğrenimi boyunca kazandığı teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda, Çocuk Gelişimi alanında danışman öğretim üyesi rehberliğinde; - Proje kavramını tanımlama, - Proje aşamalarını belirleme, - Proje konusu belirleme, - Projeye yönelik kaynak tarama, - Proje bütçesi hazırlama - Proje yazımı ve raporlaştırma
Dersin Amacı
Öğrencinin Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili proje geliştirme, planlama, uygulama ve raporlaştırma becerisini kazanmasını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 3
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. P.4.1 6
Ö2 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. P.4.2 6
Ö3 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. P.5.2 6
Ö4 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. P.5.4 6
Ö5 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 6
Ö6 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. P.10.2 6
Ö7 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. P.10.6 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje ve yönetimi kavramı
2 Proje oluşturma aşamaları / Alanda uygulanmış proje örneklerini araştırma
3 Proje oluşturma aşamaları / Alanda uygulanmış proje örneklerini araştırma
4 Konu seçimi ve kaynak araştırması / Alanda uygulanmış proje örneklerini inceleme
5 Konu seçimi ve kaynak araştırması / Alanda uygulanmış proje örneklerini inceleme
6 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması
7 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması
8 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması
9 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması
10 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması
11 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje bütçesinin hazırlanması
12 Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje bütçesinin hazırlanması
13 Proje raporlama
14 Proje raporlama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ürkiye Bilişim Derneği. (1999). Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı. 2. Baskı. TBD Yayınları: Ankara.
stanbul Kurumsal Gelişim-Gökrem Tekir. (2006). Proje Yönetimi Kavramları, Metodolojisi ve Uygulamaları. Çağlayan Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 90 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 24 24
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5 P10
Ö1 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. 5 - -
Ö2 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. 5 - -
Ö3 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. - 5 -
Ö4 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. - 5 -
Ö5 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - - 5
Ö6 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. - - 5
Ö7 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. - - 5