Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01861314 | Proje Geliştirme | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,sunum, Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencinin Lisans öğrenimi boyunca kazandığı teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda, Çocuk Gelişimi alanında danışman öğretim üyesi rehberliğinde; - Proje kavramını tanımlama, - Proje aşamalarını belirleme, - Proje konusu belirleme, - Projeye yönelik kaynak tarama, - Proje bütçesi hazırlama - Proje yazımı ve raporlaştırma
Dersin Amacı
Öğrencinin Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili proje geliştirme, planlama, uygulama ve raporlaştırma becerisini kazanmasını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | P.4.1 | 6 |
Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 6 |
Ö3 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | P.5.2 | 6 |
Ö4 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | P.5.4 | 6 |
Ö5 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | P.10.1 | 6 |
Ö6 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | P.10.2 | 6 |
Ö7 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | P.10.6 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Proje ve yönetimi kavramı |
2 | Proje oluşturma aşamaları / Alanda uygulanmış proje örneklerini araştırma |
3 | Proje oluşturma aşamaları / Alanda uygulanmış proje örneklerini araştırma |
4 | Konu seçimi ve kaynak araştırması / Alanda uygulanmış proje örneklerini inceleme |
5 | Konu seçimi ve kaynak araştırması / Alanda uygulanmış proje örneklerini inceleme |
6 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması |
7 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması |
8 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması |
9 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması |
10 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje planlaması |
11 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje bütçesinin hazırlanması |
12 | Proje içeriğine yönelik kaynak araştırması; proje bütçesinin hazırlanması |
13 | Proje raporlama |
14 | Proje raporlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ürkiye Bilişim Derneği. (1999). Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı. 2. Baskı. TBD Yayınları: Ankara. |
stanbul Kurumsal Gelişim-Gökrem Tekir. (2006). Proje Yönetimi Kavramları, Metodolojisi ve Uygulamaları. Çağlayan Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 90 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | 5 | - | - |
Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | 5 | - | - |
Ö3 | Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. | - | 5 | - |
Ö4 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. | - | 5 | - |
Ö5 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | - | - | 5 |
Ö6 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | - | - | 5 |
Ö7 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | - | - | 5 |