Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01860305 | Erken Çocukluk Döneminde Alan Çalışmaları | 3 | Bahar | 6 | 2+6+0 | 15 | 15 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin YÜZBAŞIOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yasemin YÜZBAŞIOĞLU | B-225 | [email protected] | 7414 | Perşembe 11.50 |
Dersin İçeriği
Etkinlik planı hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek
Çocukların gelişimlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirebilmek
Çocukların gelişimlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirebilmek
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk dönemindeki çocukların eğitimleri ve gelişimlerinin değerlendirilmesi konusunda alan çalışması yapmalarını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 2 |
| P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
| P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
| P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
| P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 3 |
| P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 3 |
| P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 2 |
| P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
| P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 6,7 |
| Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | P.1.3 | 7 |
| Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6,7 |
| Ö4 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6,7 |
| Ö5 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | P.5.3 | 6,7 |
| Ö6 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. | P.5.6 | 6,7 |
| Ö7 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi |
| 2 | Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi |
| 3 | Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi |
| 4 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 5 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 6 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 7 | Vize |
| 8 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 9 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 10 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 11 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 12 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 13 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 14 | Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (2004). Quality-of-life Research on Children and Adolescents. London: Kluwer Academic Publishers. |
| MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | 30 (%) |
| Uygulama | 14 | 30 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 9 | 108 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 12 | 9 | 108 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 12 | 9 | 108 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 450 | ||
| Toplam Yük / 30 | 15 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 15 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | - | 5 |
