İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01860305 Erken Çocukluk Döneminde Alan Çalışmaları 3 Bahar 6 2+6+0 15 15
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yasemin YÜZBAŞIOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin YÜZBAŞIOĞLU B-225 [email protected] 7414 Perşembe
11.50
Dersin İçeriği
Etkinlik planı hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek
Çocukların gelişimlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirebilmek
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk dönemindeki çocukların eğitimleri ve gelişimlerinin değerlendirilmesi konusunda alan çalışması yapmalarını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 2
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 3
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 4
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
P6 Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 3
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 3
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 2
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 5
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 6,7
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. P.1.3 7
Ö3 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6,7
Ö4 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 6,7
Ö5 Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. P.5.3 6,7
Ö6 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. P.5.6 6,7
Ö7 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 6,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi
2 Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi
3 Kurum, sınııf ortamı, eğitim süreci ve çocuklarda gelişimsel süreçlerin gözlenmesi
4 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
5 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
6 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
7 Vize
8 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
9 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
10 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
11 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
12 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
13 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
14 Alan çalışması yapılan kurumlardaki çocukları gelişimsel olarak değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (2004). Quality-of-life Research on Children and Adolescents. London: Kluwer Academic Publishers.
MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 30 (%)
Uygulama 14 30 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 9 108
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 12 9 108
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 12 9 108
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 450
Toplam Yük / 30 15
Dersin AKTS Kredisi: 15
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - - -
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. 5 - - - -
Ö3 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - 5 - - -
Ö4 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - - 5 - -
Ö5 Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. - - - 5 -
Ö6 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak gelişimsel destek programları planlar. - - - 5 -
Ö7 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - - - - 5