Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01860304 | Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-233 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 11.00 |
Dersin İçeriği
Model, program ve yaklaşım kavramları,Proje yaklaşımı
Reggio Emilio yaklaşımı, Montessori Metodu, Waldorf, Orman okulu, Piramit- Pikler, High scope - Head Start, Portage- Bank Street, Farklılıklar saygı- Bakalorya, Yaratıcı öğretim programı- Freinet Pedagojisi
Decroly sistemi- Jenaplan Okulları- Kamıı-Devrıes Yapılandırmacı Yaklaşım
Reggio Emilio yaklaşımı, Montessori Metodu, Waldorf, Orman okulu, Piramit- Pikler, High scope - Head Start, Portage- Bank Street, Farklılıklar saygı- Bakalorya, Yaratıcı öğretim programı- Freinet Pedagojisi
Decroly sistemi- Jenaplan Okulları- Kamıı-Devrıes Yapılandırmacı Yaklaşım
Dersin Amacı
Dersin amacı çocuğun gelişimi ve eğitiminde ülkemizde ve dünyada yer alan farklı yaklaşım model ve müfredatlara ilişkin, bilgi ve farkındalık kazandırmak, yaklaşımların benzerlik ve farklılıklarını değerlendirme becerisini geliştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
Ö2 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1 |
Ö3 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | P.8.4 | 1 |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş, Dersin amacı, tanıtımı |
2 | Model, program ve yaklaşım kavramları |
3 | Proje yaklaşımı |
4 | Reggio Emilio |
5 | Maria Montessori Metodu |
6 | Waldorf yaklaşımı |
7 | Orman Okulu |
8 | Ara sınav |
9 | Piramit yaklaşımı- Pikler pedagojisi |
10 | Head Start High scope |
11 | Portage programı- Bank Street yaklaşımı |
12 | Farklılıklar saygı programı- Bakalorya programı |
13 | Yaratıcı öğretim programı- Freinet Pedagojisi |
14 | Decroly sistemi- Jenaplan Okulları- Kamıı-Devrıes Yapılandırmacı Yaklaşım |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA. |
Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları (2022) - (Ed.Feyza Tantekin Erden, H. Özlen Demircan) Eğiten Kitap | |
Temel, Z.F., Fazlıoğlu, Y., Seçer, Z., Koçer, H., Arıkan, A., Öztürk, Y., Kartal, H., Kıldan, A.O., Şahin, S., Yaşar, M., Şahin, F., Yılmaz, A., Kurtulmuş, Z., Toran, M. (2012). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar (Ed. Z. Fulya Temel) Vize Basın Yayın. Ankara. | |
Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. 2003. Edit. Müzeyyen Sevinç.,Morpa Yayınları, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | 5 | - | - |
Ö2 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | 5 | - |
Ö3 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | - | 3 | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | 5 |