Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01851311 | Vaka Çalışmaları | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, örnek olay incelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste birkaç perspektiften psikanalizi ele alacağız: 1- insan zihninin işleyişine dair bilinçdışının asliliğini vurgulayan bir kuram olarak 2- psikopatolojiyi anlamaya ve psikoterapötik bir müdahaleye yönelik bir çaba olarak 3- toplumsal ve kültürel olguların insan ruhsallığıyla ilişkisini kurmak üzere bir yaklaşım olarak. Psikanaliz, yaklaşık 130 yıllık bir çaba olarak ele alınabilir. Bu çabayı bir seferde kat etmek mümkün olmayacağı için Sigmund Freud'un metinlerini ve bu metinler etrafında gelişen kavramları ele alarak, bilinçdışı kavramına doğru bir merak uyandırılması bu dersin hedefidir. Bu amacın psikopatolojiye yönelik yaklaşımı ve psikolojik müdahaleyi de etkileyeceği umulmaktadır.
Dersin Amacı
Psikanaliz ve psikanalitik psikoterapi kuramları tarihsel süreç içinde önde gelen kuramcıların hikayeleriyle anlatılacaktır. Psiko-dinamik kuramlar, temel kavramlar ve teknik üzerinde durularak psikanaliz ve psikanalitik psikoterapilere kuramsal bir bakış ka-zanılması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 1 |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | P.2.2 | 1 |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | vaka çalışmaları giriş: çeşitli klinik problemlerin tanımını yapmak bu sorunların değerlendirileceği ve tedavi edilebileceği bazı yolları göstermek, söz konusu psikiyatrik bozuklukların yaygınlığı ve nedenleri ile ilgili mevcut kanıtları tartışmak. |
2 | Otizm spekturum bozukluğu: nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
3 | dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu : nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
4 | madde kullanımının yol açtığı psikotik bozukluk, opiyat kullanımı bozukluğu ve şiddet :nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
5 | bipolar bozukluk:nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
6 | majör depresif bozukluk:nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
7 | Arasınav |
8 | panik bozukluk, agorafobi ve yaygın kaygı bozukluğu : nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
9 | opsesif kompasif bozukluk ve biriktirme bozukluğu: nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
10 | cinsel işlev bozukluğu ve cinsiyet disforisi: nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
11 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
12 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla ilgili örnek vaka analizleri inceleme |
13 | parafili bozuklukları: nedenleri, tanısı, tedavisi, örnek vaka ile anlatımı |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | anormal psikolojide vaka çalışmaları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 3 | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 4 | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 4 | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 3 | - |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | - | 5 |
Ö7 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 5 |