İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851309 Çocuk Gelişiminde Yönetim Ve Girişimcilik 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.
Dersin Amacı
Günümüz koşulları içinde bir rekabet avantajı yaratan girişimcilik ve küçük işletme yönetimi konularının tartışılması ve öğrencilerde yeni bir bakış açısı oluşturulması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
P6 Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 1
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. P.5.1 1,6
Ö2 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. P.5.2 1,6
Ö3 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. P.5.4 1,6
Ö4 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. P.6.1 6
Ö5 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 6
Ö6 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. P.10.2 6
Ö7 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. P.10.3 6
Ö8 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. P.10.6 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yönetimin tanımı ve yönetimle ilişkili kavramlar
2 Yönetim kuramları
3 Yönetim süreçleri, yönetim sürecinde ortaya çıkan sorunların çözümü
4 Yönetici-lider özellikleri, yönetsel süreçte kişilerarası iletişim
5 Personelin yönetimi, performansı artırmaya yönelik stratejiler
6 Girişimcilik ile ilgili kavramlar ve türleri
7 Stratejik Yönetim
8 Arasınav
9 İmaj yönetimi
10 Zaman ve Kriz yönetimi
11 Güçlü ve zayıf yanların belirlenmesi, SWOT znalizi
12 Yaratıcı girişimcilik, sosyal girişimcilik
13 İşletme kurma ile ilgili mevzuat
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çatı, K. (2016). Girişimcilik ve inovasyon yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Bozacı, İ. (2015). Girişimcilik: Örnekler ve iş planı rehberli. İstanbul: Beta Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 25 25
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P6 P10
Ö1 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri bilir, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar. 5 - -
Ö2 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. 5 - -
Ö3 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. 5 - -
Ö4 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. - 3 -
Ö5 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - - 5
Ö6 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. - - 5
Ö7 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. - - 4
Ö8 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. - - 4